حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
لزوم حمایت از توسعه گلخانه‌ها‌ و تسریع در صدور و تمدید مجوزهای متقاضیان
20 آبان 1399 - 21:44
شناسه : 5012
9

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما باید نیاز به تاییدیه را در زیربخش‌های وزارت جهاد کشاورزی کاهش دهیم تا مشکل متقاضیان سریع‌تر رفع شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایانا، ششمین جلسه ستاد عالی گلخانه‌های کشور با حضور دکتر کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، محمدعلی طهماسبی سرپرست معاونت امور باغبانی، احمدعلی […]

ارسال توسط :
پ
پ

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما باید نیاز به تاییدیه را در زیربخش‌های وزارت جهاد کشاورزی کاهش دهیم تا مشکل متقاضیان سریع‌تر رفع شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایانا، ششمین جلسه ستاد عالی گلخانه‌های کشور با حضور دکتر کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، محمدعلی طهماسبی سرپرست معاونت امور باغبانی، احمدعلی کیخا معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی، علیرضا اورنگی رئیس سازمان امور اراضی کشور، علی اشرف منصوری مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی، شاهرخ رمضان‌نژاد رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، روح‌الله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی ایران و داریوش سالم‌پور مجری طرح گلخانه‌ها عصر امروز برگزار شد.

در این جلسه، دکتر کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با موانع صدور و تمدید مجوزها، تأکید کرد: با هماهنگی سایر دستگاه‌ها باید نیاز به تاییدیه را در زیربخش‌های وزارت جهاد کشاورزی کاهش دهیم تا مشکل متقاضیان سریع‌تر رفع شود.

دکتر خاوازی تأکید کرد: مسئولیت بررسی پروانه‌ها برعهده سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور و معاونت باغبانی است و بانک کشاورزی باید براساس استعلامات این دو بخش، تمدید و تخصیص اعتبارات را تسریع کند.

وی با اشاره به خوداجرایی در تأمین سرمایه برای تأسیس گلخانه‌ها، خاطرنشان کرد: در زمینه خوداجرایی گلخانه‌ها، پتانسیل خوبی وجود دارد و باید این مسئله به درستی بررسی شود.

دکتر خاوازی افزود: باید نوع گلخانه‌های خوداجرایی، نحوه ترکیب کشت و میزان سودآوری آنها مورد بررسی قرار گیرد که با این بررسی، نوع مشوق‌های ما برای این گلخانه‌ها با سایر گلخانه‌ها متفاوت خواهد شد.

وی ادامه داد: باید مؤسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی بر روی این موضوع کار کند تا بدانیم نیاز این بخش چیست و به چه حمایت‌هایی نیاز دارند.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با موانع ایجاد شده در صدور پروانه‌ها تصریح کرد: آقای رئیس جمهور بسیار بر روی رفع موانع جهش تولید و مقررات‌زدایی حساس هستند و مدارک و مستندات مربوط به موانع ایجاد شده توسط دستگاه‌های ذیربط باید به هیئت دولت ارسال شود.

وی عنوان کرد: باید در زمینه تولید محصولات گلخانه‌ای اطلاعات کاملی داشته باشیم؛ به‌عنوان مثال باید بدانیم در حال حاضر چه میزان گوجه‌فرنگی در گلخانه‌ها وجود دارد تا در اسرع وقت به بازار تزریق شود.

دکتر خاوازی افزود: باید سامانه‌ای داشته باشیم که بتوانیم از طریق آن کشت‌های گلخانه‌ای را مدام رصد کنیم تا از این طریق  ترکیب کشت را به صورت دقیق به دست بیاوریم.

در این جلسه، معاونین و مدیران بخش باغبانی و امور اراضی به‌طور جداگانه در رابطه با وضعیت احداث گلخانه‌ها، موانع و مشکلات و صدور مجوزها گزارش دادند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.