حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 9 شوال 1445 Wednesday, 17 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4519 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
مرغداران در هر کیلو مرغ ۵ هزار تومان ضرر می‌کنند
27 دی 1399 - 16:21
شناسه : 6052
5

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی گفت: باوجود تعیین قیمت مرغ گرم از سوی ستاد تنظیم بازار؛ شرکت پشتیبانی امور دام مرغ مازاد در واحد‌های تولیدی را با قیمت کمتر خریداری می‌کند و مرغداران در هر کیلو مرغ ۵ هزار تومان ضرر می‌کنند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از خبرگزاری تسنیم، […]

ارسال توسط :
پ
پ

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی گفت: باوجود تعیین قیمت مرغ گرم از سوی ستاد تنظیم بازار؛ شرکت پشتیبانی امور دام مرغ مازاد در واحد‌های تولیدی را با قیمت کمتر خریداری می‌کند و مرغداران در هر کیلو مرغ ۵ هزار تومان ضرر می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از خبرگزاری تسنیم، حبیب اسدالله‌نژاد، اظهار داشت: مصوبه ستاد تنظیم بازار برای هر کیلوم مرغ گرم 20 هزار و 400 تومان است ضمن اینکه پس از این مصوبه، افزایش 20 درصدی قیمت سویا 50 درصد قیمت جوجه یک روز و 14 درصدی قیمت ذرت نیز به تصویب همین ستاد رسیده است، با این حال شرکت پشتیبانی امور دام مازاد مرغ موجود در مرغداری‌ها را با قیمت 18 هزار و 700 تومان برای خط یک کشتار و 19 هزار و 500 تومان برای خط دو کشتار خریداری می‌کند.

وی ادامه داد: این موضوع در عمل باعث ضرر حداقل سه هزار تومانی واحد‌های مرغداری می‌شود که با لحاظ افزایش قیمت مؤلفه‌های تولید این رقم به حداقل 5 هزار تومان می‌رسد.

اسدالله‌نژاد خاطر نشان کرد: از سوی دیگر شاهد این موضوع هستیم که دولت قیمت مرغ گرم و زنده را اصلاح نمی‌کند، این در حالیست که قیمت مؤلفه‌های تولید افزایش یافته و برای جلوگیری از ضرر مرغداران اصلاح این قیمت‌ها در ستاد تنظیم بازار ضروری است.

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی گفت: با توجه به اینکه در شرایط فعلی تولید برای مرغداران به‌صرفه نیست، احتمال ایجاد وقفه دیگر در تولید مرغ با کاهش جوجه‌ریزی وجود دارد.

وی اظهار داشت: انتظار داریم ستاد تنظیم بازار برای جبران خسارت مرغداران و جلوگیری از زیان بیشتر آنها قیمت این محصول را اصلاح کند و همچنین شرکت پشتیبانی امور دام نیز مرغ مازاد را با قیمت مصوب از مرغداران خریداری کند تا به این ترتیب از تولید حمایت شود و از ایجاد بحرانی دیگر در بازار مرغ جلوگیری شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.