حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4548 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
ملخ‌های مراکشی بالدار در حال پرواز به سمت باغات و مزارع سبز
25 اردیبهشت 1400 - 11:13
شناسه : 7464
7
معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور گفت: در حال حاضر در برخی از استان‌ها از جمله گیلان، زنجان و قزوین پوره ملخ‌های مراکشی بالدار شده و درحال پرواز به سمت باغات و مزارع سبز هستند.
ارسال توسط : منبع : ایلنا
پ
پ

به گزارش داغ(دیده‌بان امنیت غذایی)، مسعود لطیفیان درباره آخرین وضعیت آفت ملخ صحرایی مهاجم و بومی در کشور، اظهار کرد: سطح مبارزه با ملخ صحرایی در سال ۱۴۰۰ در کشور تاکنون به 15 هزار و 91  هکتار رسیده است.

وی ادامه داد: در استان خوزستان 8 هزار و 897 هکتار مبارزه با پوره و ملخ بالدار، بوشهر 5 هزار و 700  هکتار مبارزه پوره و ملخ بالدار و استان ایلام در 450 هکتار مبارزه با ملخ بالدار صحرایی انجام شده است.

لطیفیان مجموع سطح ردیابی و دیده‌بانی ملخ صحرایی مهاج را از مهر سال 99 تاکنون حدود ۱۸ میلیون هکتار عنوان کرد.

به گفته وی؛ درحال حاضر وضعیت ملخ صحرایی در کشور آرام و ردیابی‌ها درحال انجام است.

لطیفیان درباره مبارزه با ملخ‌های بومی نیز گفت: مبارزه با ملخ‌های تا تاریخ 25 اردیبهشت سالجاری در حدود 92 هزار هکتار در 16 استان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین سطح مبارزه با ملخ بومی مربوط به استان زنجان در حدود 36 هزار هکتار است، اظهار کرد: سطح مبارزه با ملخ‌های در سال جاری افزایش پیدا خواهد کرد و نسبت به دوره مشابه سال گذشته پیشرفت نشان می‌دهد. 

به اعتقاد لطیفیان؛ دلیل این موضوع می‌تواند گرم شدن هوا، بارندگی کم و خشک شدن مراتع باشد.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور پیش‌بینی کرد: در سال جاری سطحی در حدود 300 هزار هکتار مبارزه با ملخ‌های بومی در کشور صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در برخی از استان‌ها از جمله گیلان، زنجان و قزوین پوره ملخ‌های مراکشی بالدار شده اند و درحال پرواز به سمت باغات و مزارع سبز هستند.

ملخ‌های بومی در کشور که مبارزه با آن‌ها صورت می‌گیرد شامل ملخ مراکشی، ایتالیایی، ملخ شاخک بلند اوارویستا، پلی سارکوس، شکم بادمجانی و انواع ملخ‌های بومی و غیرمهاجر است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.