حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
نظام صنفی کشاورزی تخصصی ترین شبکه اجتماعی بخش کشاورزی
08 مهر 1399 - 11:54
شناسه : 4307
6

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، نظام صنفی کشاورزی را تخصصی‌ترین شبکه صنفی اجتماعی بخش کشاورزی دانست. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی سازمان تعاون روستایی، مهندس محمدعلی طهماسبی در نشست با رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی ایران، با بیان این که ساختار جدید […]

ارسال توسط :
پ
پ

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، نظام صنفی کشاورزی را تخصصی‌ترین شبکه صنفی اجتماعی بخش کشاورزی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی سازمان تعاون روستایی، مهندس محمدعلی طهماسبی در نشست با رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی ایران، با بیان این که ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی (اتاق اصناف کشاورزی ایران)، تأثیرگذارترین تشکل در سرنوشت کشاورزان و کشاورزی کشور است، گفت: با توجه به ایجاد ساختار جدید نظام صنفی و تشکیل هیأت عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ایران، شرایط مهمی ایجاد شده که در تاریخ کشاورزی ایران بی‌سابقه است.

به گفته وی، حضور هفت وزیر در هیأت عالی نظارت بر اصناف کشاورزی در کنار هفت نفر هیأت رئیسه این اتاق که از خود کشاورزان برای تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی و سیاست‌گذاری کشاورزی ایران انتخاب می‌شوند، مؤثرترین ساختار بخش کشاورزی خواهند بود.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی، حضور این وزرا را در هیأت عالی نظارت بر اصناف کشاورزی تحول بسیار مهمی در ساختار کشاورزی ایران برای انسجام و پیشبرد اهداف عالی نظام و اهمیت کشاورزی ایران برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید با تمام قوا از این مهم حمایت و پشتیبانی کند چرا که اکثریت هیأت دولت در این هیأت عالی نظارت حضور خواهند داشت و بسیار اقدام خوش آیندی برای تسهیل امور کشاورزی کشور است.

مهندس طهماسبی به چالش ایجاد تشکل‌های موازی ذیل وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف اما با موضوع کشاورزی اشاره کرد و افزود: تشکل‌های موازی، سد راهی برای رشد و توسعه بخش کشاورزی هستند و انرژی بخش را خواهند گرفت و جز سردرگمی و تضعیف، خروجی نخواهند داشت.

وی تأکید کرد: نظام صنفی کشاورزی به‌عنوان بزرگترین تشکیلات کشاورزی ایران و با جایگاه قانونی، بسیار خوش درخشیده و مبنا و ماوایی برای پیگیری مطالبات حقوقی تمام زیربخش‌های کشاورزی کشور شده است.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی خاطرنشان کرد: حمایت همه‌جانبه از نظام صنفی کشاورزی راه کار حل مسائل و مشکلات بخش کشاورزی است.

حضور نظام صنفی کشاورزی در شورای نرخ‌گذاری محصولات کشاورزی

رئیس نظام صنفی کشاورزی ایران نیز در این نشست، به شرح فعالیت‌ها و دستاوردهای نظام صنفی کشاورزی پرداخت و گفت: خوشبختانه نظام صنفی کشاورزی توانسته نماینده و صدای رسای بخش کشاورزی باشد و پیگیری مطالبات کشاورزان را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهد.

مهندس ملک‌زاده، رفع موانع پیش‌روی تولید و مشکلات کشاورزان را ثمره این پیگیری عنوان کرد و ادامه داد: نظام صنفی کشاورزی با حضور در مجامع تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری بخش کشاورزی اقدامات مؤثری داشته که تازه‌ترین این اقدامات حضور در شورای نرخ‌گذاری محصولات کشاورزی مصوب با ۲۰۷ رای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: نظام صنفی کشاورزی براساس قانون، ظرفیت بسیار قابل توجهی در ارائه مباحث حقوقی و مطالبه کشاورزان دارد.

مهندس ملک‌زاده با طرح مسائل و مشکلات پیش‌رو و مبتلا به کشاورزان کشور، خواستار رفع موانع تولید و اعتباربخشی به پروانه‌های فعالیت کشاورزان به‌عنوان هویت شغلی آنان شد.

بنابراین گزارش، در این نشست با پیگیری و همکاری معاون وزیر مقرر شد مسائلی شامل رفع مشکل گلخانه‌های کوچک مقیاس، جانمایی پروانه نظام صنفی کشاورزی در سامانه پنجره واحد وزارت جهاد کشاورزی، اعتباربخشی به پروانه‌های نظام صنفی توسط بانک کشاورزی، رفع مشکل دامداران روستایی، موضوع تبصره ۴ ماده ۵ قانون افزایش بهره‌وری، حل مشکل سوخت زیربخش‌های کشاورزی، تشکیل جلسه با روسای تعاون روستایی استان‌ها و همکاری آنان با نظام صنفی کشاورزی در سراسر کشور و تبیین ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی (اتاق اصناف کشاورزی ایران) در دستور کار قرار گیرد.

گفتنی است؛ معاون وزیر و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به‌همراه دکتر شاه‌پسند معاونت توسعه تشکل‌ها و نظام‌های بهره‌برداری و مهندس عدل‌طلب مدیرکل دفتر ساماندهی صنوف و تشکل‌های مردم نهاد سازمان تعاون روستایی مهمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی ایران بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.