حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
واکسن رازی کوو پارس طبق دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی و با حمایت مالی بانک کشاورزی تولید شد
20 بهمن 1399 - 14:11
شناسه : 6426
13

واکسن رازی کوو پارس (اولین واکسن تزریقی-استنشاقی پروتئین نوترکیب کووید-۱۹) توسط مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی  طبق دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی و با حمایت 1500 میلیارد ریالی بانک کشاورزی تولید شده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایرنا، دکتر کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی روز یکشنبه 19 بهمن در […]

ارسال توسط :
پ
پ

واکسن رازی کوو پارس (اولین واکسن تزریقی-استنشاقی پروتئین نوترکیب کووید-۱۹) توسط مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی  طبق دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی و با حمایت 1500 میلیارد ریالی بانک کشاورزی تولید شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایرنا، دکتر کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی روز یکشنبه 19 بهمن در آئین رونمایی از واکسن رازی کووپارس مؤسسه رازی عنوان کرد: مؤسسه رازی یکی از مناسب‌ترین پلتفرم‌ها یعنی پلتفرم نوترکیب را انتخاب کرد که جزو بهترین انواع پلتفرم تولید واکسن محسوب می‌شود و هیچ ویروسی را وارد بدن نمی‌کند و بسیاری از کمپانی‌های دنیا این روش را انتخاب کرده‌اند.

وی افزود: ساخت این واکسن توسط تیم ویژه‌ای از پزشکان، داروسازان دامپزشکان و شیمیدانان کشور در مؤسسه رازی انجام شده که دستورالعمل‌های سازمان جهانی بهداشت WHO و سازمان غذا و دارو FDA به صورت کامل در آن رعایت شده است.

دکتر خاوازی ادامه داد: مؤسسه رازی از اسفند سال ۱۳۹۸ کار ساخت واکسن را آغاز و از روش واکسن پروتئینی نوترکیب که از ایمن‌ترین واکسن‌ها است، برای تولید واکسن استفاده شد. در فاصله اسفند ۹۸ تا پایان فروردین ۹۹، کار طراحی را تمام کرد، در اردیبهشت دوزسنجی و فرمولاسیون انجام شد و از خردادماه ۹۹، این واکسن بر روی ۵۰۰ حیوان آزمایش شد.

وی تصریح کرد: این واکسن تحت رهبری وزارت بهداشت و با کار کارشناسی دقیق سازمان غذا و دارو انجام شده که از تمام تلاشگران این عرصه تشکر می‌کنم و امیدواریم آزمون‌های بالینی ۱ و ۲ انسانی را هم با موفقیت پشت سر بگذاریم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: از آنجا که این واکسن تحت مدیریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با همکاری سازمان غذا و دارو ساخته شده است، مردم به راحتی می‌توانند به آن اطمینان کنند.

شایان ذکر است بانک کشاورزی با توجه به شیوع بیماری کووید19 در سطح کشور و نیاز مالی تولید واکسن در این زمینه، براساس بند الف تبصره 9 قانون بودجه سال 1399 کل کشور، مبلغ 1500 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش را به نفع مؤسسه تحقیقات و سرم‌سازی رازی (استان البرز) از محل منابع داخلی بانک پرداخت کرده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.