حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
وزارت کشاورزی پاسخگوی صیادان سنتی باشد
07 مهر 1399 - 17:59
شناسه : 4298
8

نماینده مردم بندرعباس در مجلس با بیان این‌که صید صنعتی (ترال) در آب‌های شرق استان هرمزگان آغاز شده است، گفت:‌ این در حالی است مجوز صید جدید سنتی سال‌هاست که صادر نشده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از خبرگزاری تسنیم، احمد مرادی، در خصوص صید ترال در خلیج فارس و […]

ارسال توسط :
پ
پ

نماینده مردم بندرعباس در مجلس با بیان این‌که صید صنعتی (ترال) در آب‌های شرق استان هرمزگان آغاز شده است، گفت:‌ این در حالی است مجوز صید جدید سنتی سال‌هاست که صادر نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از خبرگزاری تسنیم، احمد مرادی، در خصوص صید ترال در خلیج فارس و دریای عمان، اظهار کرد: صیادان سنتی همواره نگران هستند زیرا وضعیت صید در دریا وضعیت مناسب نیست و میزان درآمد صیادان کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه قیمت تجهیزات لازم صید صیادان در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و قسمتی از سیستان و بلوچستان افزایش قیمت بسیار زیادی داشته است، ادامه داد: بخشی از مشکل صیادان مربوط به بیمه آنها بوده و بخش دیگر در خصوص نبود صید است.

وی با تأکید بر اینکه یکی از دلایل نبود صید به‌دلیل صید بی‌رویه کشتی‌های موسوم به چینی است که با تجهیزات پیشرفته تمامی گونه‌های آبزی را رد دریا را صید می‌کنند، عنوان کرد: عملکرد کشتی‌های صیادی خارجی باعث شده تا صیادان سنتی امکان صید نداشته باشند.

مرادی افزود: مشکل صید کشتی‌های صنعتی در دوره وزیر جهاد کشاورزی قبل نیز وجود داشت که منجر به دریافت کارت زرد  وزیر شد، البته در برهه‌ای از زمان میزان صید صنعتی کاهش پیدا کرد.

نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، ابوموسی و بندرخمیر در مجلس  با تأکید بر اینکه صیادان صنعتی از خلاء‌های موجود در کشور استفاده می‌کنند، گفت: گزارش‌هایی دریافت کرده‌ایم که صید صنعتی در آب‌های شرق استان هرمزگان آغاز شده، در حالی که مجوز صید جدید سنتی سالیان سال است که صادر نشده است.

مرادی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان شیلات در مقابل صیدهای صنعتی پاسخگو باشند به خانه ملت گفت: باید یگان حفاظت قدرتمندی برای برخورد با صیادان صنعتی غیرقانونی تشکیل شود. کشتی‌های صیادی صنعتی باید در عمق بیش از 200 متر صیادی کنند اما با خاموش کردن ردیاب‌های خود در آب‌های کم عمق حاضر می‌شوند که موجب نگرانی صیادان سنتی شده است.  وزارت جهاد کشاورزی باید حامی صیادان سنتی باشد و این نوع صید هویتی برای کشور بزرگ و باستانی ایران است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.