حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
پرداخت ۱۰۰ درصدی تسهیلات طرح‌های نوین آبیاری به اراضی تجمیعی کشاورزی
12 دی 1399 - 12:53
شناسه : 5757
8

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۱۰۰ درصد تسهیلات موردنیاز برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین به کشاورزانی که اراضی خرد خود را تجمیع کنند، داده می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایرنا، دکتر کاظم خاوازی، در جلسه اقتصاد مقاومتی در استان خراسان شمالی اظهار داشت: پرداخت کامل اجرای طرح‌های آبیاری نوین به […]

ارسال توسط :
پ
پ

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۱۰۰ درصد تسهیلات موردنیاز برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین به کشاورزانی که اراضی خرد خود را تجمیع کنند، داده می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایرنا، دکتر کاظم خاوازی، در جلسه اقتصاد مقاومتی در استان خراسان شمالی اظهار داشت: پرداخت کامل اجرای طرح‌های آبیاری نوین به صورت تجمیعی در قانون وجود دارد اما بیشتر کشاورزان از آن اطلاعی ندارند، این امر ظرفیت خوبی برای توسعه آبیاری نوین در کشور است.

وی گفت: بخش قابل توجهی از اراضی کشاورزی در سطح کشور تا پایان این دولت سنددار خواهد شد که برای اجرای طرح کاداستر ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با اجرای این طرح مشکلات بهره‌برداران بخش کشاورزی در بحث دریافت تسهیلات و نبود سند نیز برطرف خواهد شد.

دکتر خاوازی اظهار داشت: برای خرید تضمینی دام از دامداران دست کم ۵۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم و همچنین برای این اقدام نیاز به همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان تنظیم بازار است.

وی اظهار داشت: تنها می توانیم دام سنگین را از دامداران به صورت تضمینی خریداری کنیم زیرا که ذائقه مردم گوشت منجمد دام سبک  را نمی‌پذیرد.

واردات تراکتورهای کار کرده به کشور

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با وجود اینکه کارخانه تراکتورسازی را موظف به افزایش ۲۵ درصد ظرفیت تعهد کرده‌ایم اما تقاضاها در این خصوص به علت تفاوت نرخ در بازار آزاد و قیمت کارخانه بسیار بالا رفته است.

دکتر خاوازی افزود: به همین علت پیگیر هستیم تا تراکتورهای کار کرده ارزان قیمت از خارج تأمین کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین در ادامه با بیان اینکه ۱۵ درصد تسهیلات بانک‌ها باید به حوزه کشاورزی اختصاص یابد اظهار داشت: بانک‌ها در این خصوص کوتاهی کرده‌اند.

دکتر خاوازی با اشاره به اینکه هم اینک سه میلیون تن کمبود تأمین نهاده‌های دامی در سطح کشور وجود دارد، گفت: برای تأمین آن تلاش می‌کنیم.

وی گفت: ۷۰ میلیون راس دام سبک در سطح کشور داریم که روزانه نیاز به تأمین ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن جو است.

وی افزود: بیشتر مشکلات ایجاد شده درخصوص تأمین نهاده‌های دامی از ناحیه شیوع ویروس کرونا، تحریم‌های ظالمانه است که تلاش می‌کنیم تا بخشی از مشکلات این قشر را برطرف کنیم.

وی در خصوص تأمین نهاده‌های موردنیاز برای مرغداری‌ها نیز افزود: ۲ ماه است که ۱۰۰ درصد نیاز مرغ تخم‌گذار و گوشتی تأمین شده است.

دکتر خاوازی با بیان اینکه وضعیت تأمین نهاده‌های کشاورزی را هم اینک به صورت مسکن کنترل کرده‌ایم گفت: برای ساخت کارخانه‌های تولیدی در این خصوص حمایت‌های لازم خواهد شد.

وی در بخش دیگری  از سخنانش دلیل افزایش قیمت کود پتاسه و فسفاته را نیز مشکلات ارزی دانست و افزود: هم اینک شرکت‌های خدماتی نهاده‌های کشاورزی را موظف کرده‌ایم تا حتی کود را با ضرر به کشاورزان بفروشند و همچنین «کشاورز کارت» را نیز  ایجاد کرده‌ایم.

وی در پایان سخنانش از مسوولان استان خراسان شمالی خواست تا در چهار تا پنج مورد از ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان به صورت پایلوت زنجیره ارزش را ایجاد کنند و افزود: برای عملیاتی شدن آن حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.