حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4541 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی در آذربایجان غربی نیاز است
18 فروردین 1400 - 0:00
شناسه : 7021
4
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: اجرای طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور که مصوبه دولت در سال ۹۳ است باید در مجموع در ۴۰۲ هزار هکتار از اراضی کل کشور انجام شود
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی
پ
پ

.You are hacking your site، مهندس علی‌مراد اکبری، در نشست بررسی مسائل و مشکلات آب و خاک آذربایجان غربی با اشاره به طرح ملی شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی در اراضی شمال‌غرب استان آذربایجان غربی گفت: براین اساس ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این طرح موردنیاز دارد.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح حفظ امنیت غرب و شمال غرب کشور، ایجاد اشتغال و استقرار کشاورزان در منطقه، جلوگیری از مهاجرت، تثبیت جمعیت و حفاظت از منابع آب و خاک و افزایش بهره‌وری و توسعه پایدار است.

مهندس اکبری ضمن برشمردن دیگر اهداف این طرح خاطرنشان کرد: افزایش سطح زیرکشت محصولات باغی و زراعی، ایجاد زیرساخت برای تأسیس گلخانه‌ها، ایجاد نظام بهره‌برداری مناسب و پایدار و در نهایت امنیت غذایی کشور از دیگر اهداف این طرح است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که این طرح در آذربایجان غربی در زمینی به مساحت ۶۱ هزار و ۵۷۰ هکتار با اعتباری بالغ‌بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان در دست اجراست، افزود: برای تکمیل و بهره‌برداری آن ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گفته وی، تمهیدات لازم از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای تکمیل و بهره‌برداری ۲۷ هزار هکتار از این طرح در فاز اول تا پایان نیمه اول سال جاری اندیشیده شده که بهره‌برداری از آن شاهد تحول خوبی در بخش کشاورزی استان خواهیم بود.

تجهیز ۲۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آذربایجان غربی به شبکه آبیاری مدرن

استاندار آذربایجان غربی نیز در این نشست با اشاره به نگاه ویژه دولت برای توسعه بخش کشاورزی در این استان گفت: از سال ۹۵ تا به امروز یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد شبکه‌های آبیاری و زهکشی در اراضی استان هزینه شده است.

محمدمهدی شهریاری با اشاره به اینکه از مجموع ۵۰ هزار هکتاری که مقرر شده وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو در سطح کشور امسال مجهز به شبکه آبیاری و زهکشی کنند، سهم استان ۲۳ هزار هکتار است، اظهار امیدواری کرد با رفع موانع موجود شاهد بهره‌برداری از این میزان شبکه آبیاری مدرن در راستای توسعه کشاورزی باشیم.

وی با بیان این که دولت برای بهبود سیستم آبیاری نوین در برخی استان‌های کشور برنامه‌ریزی کرده تا ۲۲۷ هزار هکتار را مجهز کند که سهم استان ۶۲ هزار هکتار است، بیان داشت: از مجموع ۶۲ هزار هکتار نیز ۷ هزار هکتار به بهره‌برداری رسیده و مابقی نیز با پیشرفت میانگین ۹۰ درصد در مراحل نهایی قرار دارد.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: با اتمام پروژه‌های در دست اجرا علاوه‌بر اینکه برای ۷۰ هزار نفر شغل ایجاد و ۳۳ هزار هکتار از اراضی دیم به آبی تبدیل می‌شود، میزان تولید محصول استان نیز ۷۳۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

شهریاری با تأکید بر این که ۲۷ هزار هکتار از مجموع ۶۲ هزار هکتار سهمیه استان در مراحل نهایی قرار دارد گفت: برای اتمام این میزان ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که وزارت جهاد کشاورزی برای تأمین آن قول مساعد داده است.

وی بر ضرورت تأمین آب پروژه‌های آبیاری اجرا شده نیز تأکید کرد و افزود: اگر آب پروژه‌های اجرا شده و در دست اجرا تأمین نشود و تمهیداتی اندیشیده نشود، تمام هزینه‌های انجام شده به هدر خواهد رفت.

این مسئول ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی و نیرو باید در این زمینه هماهنگ‌تر عمل کنند تا کشاورزان استان متضرر نشوند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.