حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
آغاز تهیه نقشه‌های مدیریت‌پذیر خاک از استان فارس
02 بهمن 1399 - 22:26
شناسه : 6100
7

تهیه نقشه‌های مدیریت‌پذیر خاک از استان فارس آغاز شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر امور خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان این مطلب درخصوص ویژگی‌های نقشه‌های مدیریت‌پذیر خاک گفت: براساس قانون حفاظت از خاک، وزارت جهاد کشاورزی موظف به تهیه نقشه‌های مدیریت‌پذیر خاک […]

ارسال توسط :
پ
پ

تهیه نقشه‌های مدیریت‌پذیر خاک از استان فارس آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر امور خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان این مطلب درخصوص ویژگی‌های نقشه‌های مدیریت‌پذیر خاک گفت: براساس قانون حفاظت از خاک، وزارت جهاد کشاورزی موظف به تهیه نقشه‌های مدیریت‌پذیر خاک شده است.

جهانبخش میرزاوند افزود: تفاوت این نقشه‌ها با نقشه‌های تهیه شده قبلی در این است که بهره‌برداران و کارشناسان عرصه و پهنه تولید، کشاورزان و سایر کارشناسان می‌توانند از اطلاعات موجود در این نقشه‌ها در راستای مدیریت پایدار منابع خاک و افزایش تولید استفاده نمایند.

وی یادآورشد: باتوجه به محدودیت‌ها و تنگناهای مالی و بودجه‌ای، مقرر است در هر استان با اولویت اراضی کشاورزی زراعی و باغات در چرخه تولید نقشه‌های مدیریت‌پذیر خاک تهیه شود.

میرزاوند گفت: تهیه نقشه‌های مدیریت‌پذیر خاک در پنج استان فارس، گلستان، ایلام، لرستان و سیستان و بلوچستان به شکل پایلوت آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با بخشنامه‌ای که از طرف معاونت آب و خاک به کلیه سازمان‌های جهاد کشاورزی ابلاغ شده است، از این پس در تمام پروژه‌های آب و خاک باید دفترچه‌های مدیریت پایدار خاک تحویل بهره‌برداران شود.

میرزاوند گفت: یکی از ویژگی‌های نقشه‌های مدیریت‌پذیر خاک داشتن لایه‌های اطلاعاتی مختلف در قالب سامانه GIS است که در تکمیل نقشه‌های استانی، منطقه‌ای و کشوری بکار گرفته خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.