حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4462 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
آیا واسطه‌ها از بازار مرغ حذف می‌شوند؟
30 خرداد 1400 - 18:48
شناسه : 7832
8
معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) تأکید کرد که باید تمام فرایند عرضه تا خرده‌فروشی کشتارگاه‌ها در سامانه ثبت و فاکتور هولوگرام‌دار تحویل شود.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، یحیی کیخا، اعلام کرد: تمام کشتارگاه‌ها موظف‌اند میزان کشتار و عرضه روزانه خود را درسامانه جامع تجارت ثبت و فاکتور رسمی صادر کنند.

وی افزود: تمام فرایند عرضه تا خرده‌فروشی باید در سامانه، ثبت و فاکتور هولوگرام دار تحویل شود و درغیر این صورت تخلف عرضه خارج از شبکه منظور و به تعزیرات حکومتی ارجاع خواهد شد.

این مقام مسئول کنترل ورود و خروج تولید مرغ دراستان و حذف واسطه‌ها را از اهداف طرح عنوان کرد و گفت که سازمان‌های جهاد، صمت، اصناف و انجمن کشتارگاه‌ها دستگاه‌های مجری طرح هستند.

اخیراً قیمت مرغ به ۳۰ هزار تومان هم رسیده و این در حالی است که نرخ مصوب مرغ ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است.

اواخر سال گذشته نیز وضعیت نابسامانی در بازار مرغ حاد بود که باعث ایجاد صف‌های طولانی برای دریافت مرغ به قیمت تنظیم بازار در شرایط کرونایی شد. این در حالی است که نهاده‌های دام و طیورهمچنان ارز دولتی دریافت می‌کنند و مرغ به قیمت مصوب باید در دسترس عموم مردم باشد. اما در شرایطی که وزارت جهاد کشاورزی می‌گوید تولید مرغ به اندازه نیاز کشور بوده و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد و تقصیر را به گردن وزارت صمت انداخته که وظیفه نظارت بر بازار و برخورد با گرانفروشی را دارد، مسئولان وزارت صنعت معدن تجارت (صمت)  می‌گویند قرارگاه ساماندهی مرغ مسئول تامین و توزیع این کالاست؛ بنابراین این وزارتخانه مسوولیتی در این رابطه ندارد که بخواهد اظهارنظر کند. از طرف دیگر گزارش‌هایی از کمبود مرغ در بازار نیز منتشر شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.