حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4462 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
استفاده از بخش خصوصی در تأمین نهاده دامی
24 شهریور 1400 - 16:43
شناسه : 9051
7
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با تأکید بر تأمین نهاده‌های دامی اعلام کرد: از ظرفیت‌های بخش خصوصی در تأمین نهاده‌ها استفاده می‌شود.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، حشمت‌الله عسگری، در اولین جلسه کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی اظهار داشت: یکی از عوامل بسیار مؤثر در تنظیم بازار محصولات کشاورزی تأمین به موقع و با قیمت مناسب نهاده‌های حوزه کشاورزی است.

وی بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های بخش خصوصی را در تأمین این نهاده‌ها بسیار اثرگذار دانست و افزود: نگاه بدبینانه و انحصار گرایانه در این موضوع آفتی است که زمینه حضور و فعالیت بخش خصوصی را با چالش مواجه خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به نظارت دقیق و مستمر بر زنجیره تولید، تأمین و توزیع محصولات کشاورزی به ویژه مرغ و تخم‌مرغ عنوان کرد: تصمیمات سریع، قاطع و بدون وقفه زمانی قطعاً در تعادل بازار مؤثر خواهد بود و این مهم باید توسط دستگاه‌های نظارتی و اجرایی ذی‌ربط موردتوجه قرار گیرد.

عسگری به توزیع متناسب و همراه با عدالت اجتماعی کالاهای اساسی همچون برنج، شکر اشاره کرد و گفت: دقت لازم در توزیع سهمیه‌های اختصاص یافته به استان در این حوزه صورت پذیرد.

وی ادامه داد: استان تهران با دارا بودن ۵.۷ میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار روزانه قادر به تأمین ۲۳۰ تن تخم‌مرغ معادل ۷۰ درصد نیاز بازار استان است و همچنین با توجه به نیازسنجی صورت گرفته ۱۲۰۰ تن مرغ موردنیاز روزانه بازارهای استان است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در دو سال آینده حداکثر نیاز استان از محل تولیدات خود تأمین خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در پایان با بیان اینکه واردات تخم‌مرغ از هفته‌های آتی به بازار قطعاً قیمت تخم‌مرغ به تعادل خواهد رسید از دستگاه‌های نظارتی خواست با متخلفان و اخلال گران در ایجاد التهاب در بازار برابر قانون برخورد شود.

در این جلسه مقرر شد تخم‌مرغ سازمان میادین و تره بار توسط اتحادیه مرکزی میهن برابر با نیاز و قیمت مناسب تأمین شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.