حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
اعضای هیأت مؤسس انجمن تخصصی استارتاپ‌های بخش کشاورزی انتخاب شدند
27 آبان 1399 - 14:47
شناسه : 5098
10

پیرو تاکید وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر حمایت از کسب و کارهای نوپا و اسـتارت‌آپ‌‌های بخش کشاورزی و به دنبال تقاضای اعضای انجمن در شرف تأسیس استارتاپ‌های کشاورزی، جلسه تعیین هیأت مؤسس انجمن مذکور با حضور مشاور وزیر و مجری پروژه کسب و کارهای نوپا در وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل، معاونین و رئیس گروه سازماندهی […]

ارسال توسط :
پ
پ

پیرو تاکید وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر حمایت از کسب و کارهای نوپا و اسـتارت‌آپ‌‌های بخش کشاورزی و به دنبال تقاضای اعضای انجمن در شرف تأسیس استارتاپ‌های کشاورزی، جلسه تعیین هیأت مؤسس انجمن مذکور با حضور مشاور وزیر و مجری پروژه کسب و کارهای نوپا در وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل، معاونین و رئیس گروه سازماندهی دفتر ساماندهی صنوف و تشکل‌های مردم نهاد، مدیران عامل ۱۹ شرکت کشاورزی استارتاپی به صورت حضوری و ویدئوکنفرانس در محل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، مجری پروژه کسب و کارهای نوپا در وزارت جهاد کشاورزی به ضرورت‌های بخش کشاورزی در ایجاد کسب و کارهای جدید و نیز دیدگاه مثبت وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تشکیل انجمن تخصصی در حوزه استارت‌آپ‌های کشاورزی اشاره کرد.

مختاری افزود: ضروری است پس از تشکیل انجمن، پیگیری لازم برای حضور در مراجع تصمیم‌گیر به عمل آید و در انتخاب نام انجمن مباحث جامع و کامل پیش‌بینی شود.

مدیرکل دفتر ساماندهی صنوف و تشکل‌های مردم نهاد نیز در این نشست در خصوص وظیفه‌مندی دفتر در حوزه سازماندهی شاغلین، تولیدکنندگان، بهره‌برداران و فعالین بخش کشاورزی در قالب تشکل‌ها، صنوف و انجمن‌های تخصصی برای دستیابی به اهداف مشترک، دفاع از حقوق مشروع و قانونی اعضا و پیگیری مسائل و مشکلات آنها در مراجع تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود توضیحاتی ارائه کرد.

مسعود عدل‌طلب به نقش سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در صدور مجوز و تشکیل انجمن‌ها و تشکل‌های تخصصی مرتبط بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: وظیفه سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران علاوه‌بر صدور مجوز، هدایت، حمایت و نظارت بر فعالیت تشکل‌های تحت پوشش است.

در ادامه جواد دادجو رئیس گروه سازماندهی و ساماندهی تشکل‌ها به تشریح فرآیندهای اجرایی و شرایط قانونی لازم برای تشکیل انجمن‌های تخصصی و تعاملات معاونت‌های تخصصی با سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در این خصوص اشاره و نحوه انتخاب هیأت مؤسس، ارائه اساسنامه الگویی، نحوه عضوگیری اعضاء، صدور اگهی برگزاری اولین مجمع عمومی مؤسس و … را تشریح کرد.

پس از ارائه نظرات و پرسش‌های اعضای حاضر و مجازی جلسه و ارائه پاسخ‌ها‏، روند نام‌نویسی از داوطلبین عضویت در هیأت مؤسس انجمن صورت گرفت و پس از رأی‌گیری و شمارش آرا، اعضای هیأت مؤسس این انجمن انتخاب شدند و در پایان مقرر شد نماینده هیأت مؤسس نسبت به ارائه اساسنامه پیشنهادی، افتتاح حساب، عضوگیری و انتشار آگهی برگزاری مجمع عمومی مؤسس ظرف مدت حداکثر یک ماه اقدامات لازم را به عمل آورد.

گفتنی است؛ موضوع سازماندهی تشکل‌های صنفی و انجمن‌های تخصصی بخش کشاورزی، با توجه به مبانی قانونی و حقوقی موجود از جمله ماده ۳ اساسنامه سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، ماده ۵ قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی، بند (خ) ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در انطباق با شرح وظایف وزارت جهاد کشاورزی برای ایجاد زمینه‌های سازماندهی و حمایت از فعالان حوزه کسب و کار کشاورزی با درخواست متقاضیان در دفتر ساماندهی صنوف و تشکل‌های مردم نهاد پیگیری می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.