حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4548 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
افزایش هزینه تولید گاوداری‌های سنتی و صنعتی در سال ۹۹
28 اردیبهشت 1400 - 21:44
شناسه : 7538
11
براساس اعلام مرکز آمار، هزینه تولید گاوداری‌های سنتی و صنعتی پارسال به ترتیب ۱۵ و ۳۲.۴۲ درصد رشد داشت و بیشترین افزایش قیمت مربوط به کود با ۷۲.۳۲ درصد بود.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، مرکز آمار گزارشی از وضعیت شاخص قیمت تولیدکننده محصولات (نرخ تورم تولید) گاوداری‌های سنتی و صنعتی منتشر کرد که حاکی از رشد نرخ تورم در این بخش بود.

رشد ۳۲.۴۲ درصدی نرخ تورم گاوداری صنعتی

براساس این گزارش، شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی کشور در سال ١٣٩٩ به عدد ٣٠۵.۶۶ رسیده است که نسبت به سال قبل ٣٢.۴٢ درصد افزایش داشته است.

بیشترین افزایش شاخص محصولات گاوداری‌های صنعتی کشور در این سال نسبت به سال قبل مربوط به قلم «کود» (٧٢.٣٢ درصد) و کمترین افزایش مربوط به قلم نگاو حذفی شیری» (٧.٣٧ درصد) بوده است.

در بین اقلام محصولات گاوداری‌های صنعتی شاخص «گوساله نر زیر چهار ماه» نسبت به سال قبل با کاهش (۳.۶۷ درصد) مواجه بوده است.

شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی کشور در فصل بهار به عدد ٢٣٠.۶۷ رسید که نسبت به فصل قبل ٢.٣٢ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١.١٢ درصد کاهش داشته است.

نرخ تورم  تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی کشور در فصل تابستان به عدد ٢۶٩.۸۳ رسیده است که نسبت به فصل قبل ١۶.٩٨ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١۵.۴۴ درصد افزایش داشته است.

شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی کشور در فصل پاییز به عدد ٣۴٢.۰۲ رسیده است که نسبت به فصل قبل ٢۶.٧۵ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴٨.١۵ درصد افزایش داشته است.

نرخ تورم تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی کشور در زمستان به عدد ٣٨٠.۱۲ رسیده است که نسبت به فصل قبل ١١.١۴ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۶٨.۶١ درصد افزایش داشته است.

در سال ١٣٩٩ شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی در استان‌های یزد و خراسان رضوی به ترتیب با ۵٣.۶۶ و ۴٧.١٢ درصد بیشترین و استان‌های بوشهر و خوزستان به ترتیب با منفی ۶.۳۶  و ١.٧۶ کمترین درصد تغییر نسبت به سال قبل داشته‌اند.

نرخ تورم تولید دامداری سنتی

نرخ تورم تولید دامداری سنتی در سال ١٣٩٩ برابر با ٣١٧.۹ بود که در مقایسه با سال قبل از آن ١۵ درصد افزایش یافته‌ است.

در دوره مذکور نرخ تورم تولید «بز و برغاله» ۱۱.۶ درصدی، پرورش گاو و گوساله سنتی ۶ درصد، گوسفند و بره ۹ درصد و سایر محصولات حیوانی ۴۲.۵ درصد رشد داشت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.