حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
اقدامات حفاظتی در جنگل‌های هیرکانی تشدید می‌شود
21 فروردین 1400 - 12:28
شناسه : 7045
10
سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برای انجام عملیات تصویربرداری هوایی و آشکارسازی تغییرات پوشش درختی در حوزه‌های جنگلی شمال از خدمات و توانمندی شرکت‌های دانش بنیان استفاده می‌کند.
ارسال توسط : منبع : فارس
پ
پ

You are hacking your site، به نقل از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، این سازمان برای انجام عملیات تصویربرداری هوایی و آشکارسازی تغییرات پوشش درختی در حوزه‌های جنگلی شمال از خدمات و توانمندی شرکت‌های دانش بنیان استفاده می‌کند.

بر این اساس، روز دوشنبه بیست سوم فروردین ماه چند دستگاه هواپیمای فوق سبک با پرواز بر فراز جنگل‌های هیرکانی، اثرات تغییرات اقلیمی در بروز آفات و بیماری‌ها، تغییرات کاربری اراضی، تخریب و قاچاق چوب از برخی مناطق جنگلی را با استفاده از نوآوری‌ها و فناوری‌های به روز در بخش صنعت هوایی رصد و پایش نموده و همزمان تصویر آن را به سامانه اعلام می‌کند.
در فاز اول این برنامه سطحی محدود از جنگل‌های هیرکانی تحت پوشش انجام این فعالیت قرار می‌گیرد و در فاز بعدی، خدمات تصویر برداری و نظارت هوایی در گستره وسیعی از جنگل‌های هیرکانی خواهد بود.

استفاده از هواپیماهای فوق سبک در تصویر برداری هوایی، دانشی نوپا در این بخش بوده و در معدود کشورهای دنیا و آن هم در سطح محدود، انجام می‌گیرد. اجرای این پروژه با همکاری یکی از شرکت‌های دانش بنیان مورد وثوق معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری اجرا می‌شود.

بر اساس این گزارش، استفاده از هواپیماهای فوق سبک در کنار سایر فعالیت‌ها ازجمله اقدامات حفاظتی است که سازمان جنگل‌ها با تشدید آن فضا را برای قاچاقچیان چوب و تخریب کنندگان جنگل نا امن می‌کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.