حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4541 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
اهمیت تعاون روستایی در توسعه و رونق تولید
05 بهمن 1399 - 22:18
شناسه : 6166
7

مدیرکل دفتر آموزش و توسعه تعاونی‌های سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: با وجود همکاری تعاون روستایی با دولت مسئولان به اندازه کافی به نیازهای کشاورزان توجه نمی‌کنند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از پات، جهان پناه مدیرکل دفتر آموزش و توسعه تعاونی‌های سازمان مرکزی تعاون روستایی در گفتگو با شبکه ایران […]

ارسال توسط :
پ
پ

مدیرکل دفتر آموزش و توسعه تعاونی‌های سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: با وجود همکاری تعاون روستایی با دولت مسئولان به اندازه کافی به نیازهای کشاورزان توجه نمی‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از پات، جهان پناه مدیرکل دفتر آموزش و توسعه تعاونی‌های سازمان مرکزی تعاون روستایی در گفتگو با شبکه ایران کالا در مورد اهمیت تعاونی روستایی و کارکرد آن به بیان توضیحات پرداخت و گفت: تعاونی‌ها در بحث کارکرد اجتماعی و مشارکت اجتماعی روستایی تأثیرگذار است که به کارکرد اقتصادی می‌انجامد و داشته‌های کم مادی افراد را  در کنار هم جمع می‌کند و قابلیت‌ها را به دستاورد و کار اقتصادی اولیه تبدیل می‌کند و باعث تولید گسترده‌تر می‌شود که عرضه بدون واسطه را برای کشاورزان و مصرف‌کننده ایجاد می‌کند.

وی افزود: تعاونی روستایی از سال 1332 به‌طور سیستماتیک شروع به کار کرده و اکنون نزدیک به هفت هزار تعاونی روستایی در سطح کشور داریم و در بخش تعاونی تولید، تعاونی سهامی و زراعی، تعاونی کشت و صنعت و تعاونی زنان فعالیت داریم. ما از تأمین مواد اولیه تا بازاریابی و بازاررسانی به ارائه خدمات می‌پردازیم. در متعادل‌سازی قیمت‌ها به‌دلیل عرضه مستقیم کالای تولید شده کشاورزان به مصرف‌کننده نیز تأثیرگذار هستیم و در بخش مشکلات روستایی که کم هم نیستند تعاونی روستایی محلی است که افراد روستایی با عضویت در آن شخصیت حقوقی پیدا می‌کنند و می‌توانند مطالبات خودشان را از دولت پیگیر باشند.

وی ادامه داد: ما در 40 سال اخیر کمک‌رسان دولت بوده‌ایم اما به اندازه کافی در بخش سیاست‌گذاری و اعتبار و امکانات‌بخشی به این حوزه توجه نشده است و ما امیدوار هستیم به تعاونی روستایی اهمیت بیشتری داده شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.