حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4548 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
برنامه تلویزیونی سفره سلامت در شبکه سلامت افتتاح شد
02 دی 1399 - 17:15
شناسه : 5610
9

برنامه تلویزیونی سفره سلامت‏ با حضور معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، امروز دوم دی‌‌ماه سال ۱۳۹۹، در شبکه سلامت سیمای جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر کامبیز بازرگان، در افتتاحیه برنامه تلویزیونی سفره […]

ارسال توسط :
پ
پ

برنامه تلویزیونی سفره سلامت‏ با حضور معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، امروز دوم دی‌‌ماه سال ۱۳۹۹، در شبکه سلامت سیمای جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر کامبیز بازرگان، در افتتاحیه برنامه تلویزیونی سفره سلامت، با تأکید بر این‌که این برنامه، برنامه‌ای به وسعت کل مردم ایران است، گفت: در واقع سلامت منابع آب، خاک، سلامت کشاورزان، بازرگانان بخش کشاورزی، توجه به کیفیت تولید و ضایعات تولید و …. با نگاه کلان در برنامه سفره سلامت توسعه و ترویج می‌یابد.

وی افزود: مخاطبان ما در این برنامه، محدود به تولیدکنندگان و بهره‌برداران و ذی‌نفعان بخش کشاورزی نیستند، بلکه آموزش و ترویج سلامت محصولات کشاورزی و سلامت سفره مردم این سرزمین شامل تمام مردم ایران می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در سازمان تحقیقات‏، با تأکید بر این که کشور با منابع محدود خاک و آب روبرو است، به‌طوری‌که تنها ۱۰ درصد از وسعت این کشور خاک حاصلخیز کشاورزی دارد و بخش زیادی از کشور تحت تأثیر کم‌آبی و خشکسالی است، اظهار کرد: هم‌اکنون نزدیک به ۱۳۰ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید می‌شود که بخش اعظم آن، در داخل و توسط مردم ایران مصرف می‌شود و بخش کمی که دارای شرایط صادرات هستند، صادر می‌شود.

وی افزود: در این برنامه تاکید ما بر این است که مصرف‌کنندگان این محصولات غذایی به این موضوع مهم توجه کنند که وقتی می‌توانند، سفره سلامتی به پهنای کشور داشته باشند، که بهره‌برداری از منابع را متناسب با بوم‌زیست کشور ایران در نظر بگیرند و با صرفه‌جویی و استفاده متناسب از منابع تولیدی توسط مردم و از طرفی بالا بردن ظرفیت تولید با حداکثر بهره‌وری از طریق وزارت جهادکشاورزی، به سمت خوداتکایی در محصولات کشاورزی پیش برویم.

دکتر بازرگان، معرفی سفره سالم و بوم سازگار را متضمن سلامت مردمی معرفی کرد و گفت: مطالعات نشان می‌دهد که می‌توانیم با معرفی و مصرف محصولات بوم سازگار، سبدی را در بین خانوار ترویج و توسعه دهیم که علاوه‌بر بهره‌برداری مناسب از منابع طبیعی و پایداری تولید، سلامت مردم را تضمین کند.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بیان داشت: از طریق آموزش و ترویج می‌توان تلاش‌های بهره‌برداران، ظرفیت‌های مصرف‌ شده از منابع کشور و سختی مراحل تولید محصولات کشاورزی را به آحاد مردم جامعه نشان داد.

وی ادامه داد: به این ترتیب مردم ارزش غذایی که روی سفره‌شان قرار می‌گیرد را درک می‌کنند و در واقع درخت را در حافظه‌ چوبی که در منزلشان است می‌بینند و امانت مدارانه با این نعمات خداوندی رفتار خواهند کرد.

دکتر بازرگان در پایان سخنانش ابراز امیدواری کرد: برنامه سفره سلامت با توجه به اهمیت موضوع، تلاش همکاران ستاد ملی رسانه وزارت جهادکشاورزی و ظرفیت‌های شبکه سلامت سیمای ج. ا. ایران برنامه‌ای پرمخاطب و فراگیر شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.