حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4518 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
بهره‌برداری از ۳۷۲ پروژه گلخانه‌ای با ۴۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری آغاز شد
19 بهمن 1399 - 16:51
شناسه : 6410
8

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با بهره‌برداری از ۳۷۲ پروژه گلخانه‌ای در سطح ۹۵۴ هکتار با ۴۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، ۱۱ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد و ۳۰۰ هزار تن به تولید محصولات گلخانه‌ای اضافه خواهد شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایانا، محمدمهدی برومندی، معاون امور باغبانی […]

ارسال توسط :
پ
پ

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با بهره‌برداری از ۳۷۲ پروژه گلخانه‌ای در سطح ۹۵۴ هکتار با ۴۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، ۱۱ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد و ۳۰۰ هزار تن به تولید محصولات گلخانه‌ای اضافه خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایانا، محمدمهدی برومندی، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در سی و پنجمین دوره معرفی و تجلیل از برگزیدگان ملی بخش کشاورزی و مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت جهاد کشاورزی که توسط ریاست جمهوری و به صورت ویدئو کنفرانس انجام شد، با حضور در شهرستان پیشوا اظهار کرد: براساس اسناد بالادستی نظام، قانون بودجه، برنامه اقتصاد مقاومتی، برنامه ششم توسعه، تأکید ریاست جمهوری، با توجه به شرایط اقلیمی کشور و ضرورت تولید و اهمیت بالای امنیت غذایی، توسعه گلخانه‌ها و کشت گلخانه‌ای از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

وی افزود: ما در سال ۹۲ حداکثر ۱.۴ میلیون تن سبزی و صیفی و ۱.۵ میلیون شاخه گل تولید کردیم که در سال ۹۹ به ۲.۸ میلیون تن سبزی و صیفی و بیش از ۳ میلیون شاخه گل دست پیدا کردیم که تقریباً دو برابر است و تا پایان دولت دوازدهم به ۳.۵ میلیون تن سبزی و صیفی و ۴.۲ میلیون شاخه دست پیدا خواهیم کرد.

برومندی با اشاره به این که اثربخشی گلخانه‌ها بسیار مهم است، عنوان کرد: بهره‌وری آب و تولید در واحد سطح ۱۰ برابر فضای باز است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امروز ۳۷۲ پروه گلخانه‌ای در کشور به بهره‌برداری می‌رسد که یکی از این پروژه‌ها، در شهرستان پیشوا است که در تولید و تکثیر پایه‌های گل رز فعالیت دارد و با این تولید می‌توانیم حدود ۳ میلیون شاخه گل رز در سال صادر کنیم.

وی افزود: در حالی که در گذشته تجهیزات ساخت گلخانه به کشور وارد می‌شد، امسال با بومی‌سازی دانش آن، در تولید تجهیزات گلخانه خودکفا هستیم و به کشورهای همسایه هم صادرات خواهیم داشت.

وی گفت: پروژه‌ای که امروز به بهره‌برداری می‌رسد به صورت نمادین در کنار ۳۷۱ پروژه دیگر، توسط آقای کبریایی بهره‌بردار این طرح و شرکت پایا وردآسا بین‌الملل انجام شده است. این پروه با پیشرفته‌ترین تکنولوژی نسبت به تولید و تکثیر پایه‌های گل رز اقدام کرده‌اند. در گذشته برای ایجاد هر هکتار ۲۴۰ هزار یورو به خارج از کشور وابسته بودیم که امروز بی‌نیاز خواهیم شد و حدود ۳ میلیون شاخه در سال صادرات خواهیم داشت.

برومندی تأکید کرد: با بهره‌برداری از ۳۷۲ پروژه گلخانه‌ای در سطح ۹۵۴ هکتار با ۴۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، ۱۱ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد و ۳۰۰ هزار تن به تولید محصولات گلخانه‌ای اضافه خواهد شد.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.