حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
تدوین برنامه آبخیزداری در ۲۶ میلیون هکتار حوزه آبخیز تالاب‌های کشور
12 بهمن 1399 - 12:06
شناسه : 6270
7

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، از تدوین برنامه آبخیزداری و آبخوانداری در گستره ۲۶ میلیون هکتار حوزه‌های آبخیز مشرف به تالاب‌های کشور خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، ابوالقاسم حسین‌پور، با اعلام این خبر گفت: از مجموع […]

ارسال توسط :
پ
پ

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، از تدوین برنامه آبخیزداری و آبخوانداری در گستره ۲۶ میلیون هکتار حوزه‌های آبخیز مشرف به تالاب‌های کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، ابوالقاسم حسین‌پور، با اعلام این خبر گفت: از مجموع ۲۶ میلیون هکتار حوزه‌های آبخیز مشرف به تالاب‌های کشور‌، تاکنون ۵ میلیون هکتار مطالعه شده و طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری در سطح بیش از ۳ میلیون هکتار اجرا شده است.

حسین‌پور، حفظ منابع آب، خاک و پوشش گیاهی، افزایش نفوذ باران، کاهش تبخیر، تقویت و پایداری جریان‌های آبی و کاهش بار رسوبی منتهی به تالاب‌ها را از جمله اهداف طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری برشمرد.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل‌ها افزود: عملیات اجرایی در بخشی از حوضه تالاب‌های کشور از جمله تالاب انزلی، میانکاله و خلیج گرگان در سال‌جاری در حال انجام است.

شایان ذکر است ۱۵۲ تالاب با وسعت سه میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار در کشور وجود دارد که آبخیزداری و آبخوانداری برابر سیاست‌های ستاد ملی هماهنگی مدیریت تالاب‌های کشور در قالب برنامه‌های مصوب احیای تالاب‌های مذکور در دستور کار سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور قرار دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.