حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4462 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
تهیه و تقدیم لایحه آبخیزداری به مجلس
23 شهریور 1400 - 23:10
شناسه : 9039
9
لایحه آبخیزداری تهیه و تقدیم مجلس می‌شود و با حمایت مجلس امیدواریم در این دوره اتفاقات خوبی در این حوزه رخ دهد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در آیین پنجمین دوره ملی گرامیداشت جنگلبانان و جان نثاران منابع طبیعی کشور با بیان این که در دنیا منابع طبیعی جزو میراث ماندگار و بین‌نسلی است، اظهار کرد: آب و خاک‌ چیزی نیست که به راحتی بدست بیاید چرا که صدها سال زمان می‌برد تا یک سانتیمتر خاک‌ تشکیل شود یا سال‌ها طول می‌کشد تا یک درخت به بار بنشیند و متأسفانه با یک بی‌احتیاطی ساده از دسترس خارج می‌شود‌.

وی با اشاره به وظیفه وزارت جهاد کشاورزی برای پاسداشت منابع طبیعی به‌عنوان میراث ماندگار کشور خاطرنشان کرد: امروز تخریب‌های زیادی در عرصه منابع طبیعی از جمله مرتعی، جنگلی و سفرهای آب زیرزمینی وجود دارد به‌طوری‌که در برخی نقاط کشور دچار سیل و سیلاب و حتی حریق جنگل‌ها می‌شویم و تمامی این‌ عوامل نشان‌ می‌دهد که تغییر اقلیم قصد دارد خسارت سنگینی وارد کند، بنابراین باید مراقب این‌ میراث باشیم.

دکتر ساداتی‌نژاد با بیان این که ایران دارای ۱۳۵ میلیون هکتار عرصه منابع طبیعی است، تأکید کرد: حمایت ما حفاظت از منابع طبیعی کشور است و برای تأمین تجهیزات و هوشمندسازی روش‌های رصد و پایش منابع طبیعی به منظور جلوگیری از زمین خواری و اطفا حریق تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به عنایات مقام معظم رهبری به حوزه آبخیزداری و رونق فعالیت‌های این حوزه در چندین سال اخیر، ابراز امیدواری کرد: در دوره جدید همه اهتمام خود را در این بخش بکار بگیریم تا منابع طبیعی بتواند با مشارکت مردم در حوزه‌های آبخیز حفاظت و صیانت شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که عملیات آبخیزداری قانون ندارد، گفت: براین اساس، لایحه آبخیزداری تهیه و تقدیم مجلس می‌شود و با حمایت مجلس امیدواریم در این دوره اتفاقات خوبی در این حوزه رخ دهد.

دکتر ساداتی‌نژاد، با تأکید بر بهره‌گیری از نگاه و دانش بومی برای تولید ثروت در مراتع، تصریح کرد: مشارکت مردم در اجرای طرح‌های منابع طبیعی ضروری است.

وی با اشاره به این که تلاش خواهیم کرد مسائل و مشکلات خدمات جنگلبانان از جمله بحث استخدامی به درستی حل و فصل شود، گفت: چالش حقوق و مزایا، رابطه استخدامی حافظان منابع طبیعی باید در برنامه هفتم توسعه لحاظ و رفع شود.

لازم به ذکر است، در این مراسم با حضور وزیر جهاد کشاورزی و دکتر علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، شبکه رادیویی منابع طبیعی و آبخیزداری در چهار استان کشور افتتاح و همچنین از کارت ویژه ضابطان قضایی برای جنگلبانان رونمایی شد.

در این مراسم ۱۷ جنگلبانان و جانثاران نمونه و همچنین از خبرنگاران ریحانه یاسینی و مهشاد کرمی تقدیر به عمل آمد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.