حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
تولید داروهایی برای مقابله با بیماری‌های عفونی دامی از سوی محققان کشور
04 بهمن 1399 - 14:48
شناسه : 6114
9

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان داروی بیماری عفونی واگیردار جمعیت گاو و گوسفند و پنی‌سیلین با کاربرد برای بیماری‌ها و عفونت‌های با منشا باکتریایی را به بازار عرضه کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایسنا، ذکریا زینالی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، با بیان اینکه این شرکت تحقیقاتی و […]

ارسال توسط :
پ
پ

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان داروی بیماری عفونی واگیردار جمعیت گاو و گوسفند و پنی‌سیلین با کاربرد برای بیماری‌ها و عفونت‌های با منشا باکتریایی را به بازار عرضه کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایسنا، ذکریا زینالی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، با بیان اینکه این شرکت تحقیقاتی و داروسازی از مجموعه‌های فناوری است که از سال ۷۷ برای تولید داروهای دام و طیور راه‌اندازی شد، گفت: این مجموعه با ایجاد آزمایشگاه‌های مجهز کنترل کیفی و استفاده از دستگاه‌های اندازه‌گیری دقیق، کیفیت و کمیت همه محصولات خود از نظر مواد اولیه، فرمولاسیون، بسته‌بندی، پایداری داروهای تولید شده، بررسی اثرات بر روی حیوانات و غیره را به صورت مستمر ارزیابی و کنترل می‌کند.

وی افزود: یکی از محصولات دانش‌بنیان ما تولید داروی عرفامایسین ۵ و ۱۰ است که در درمان پاستورلوز گاوی به‌عنوان بیماری عفونی واگیردار در جمعیت گاوی کاربرد دارد. این بیماری در جمعیت گاوها به صورت سپتی سمی و در جمعیت گوسفند و بز بیشتر به صورت پنومونی یافت می‌شود و شیوع آن یا منجر به مرگ و میر دام می‌شود یا با علایم ریوی خود را نشان می‌دهد.

زینالی پنی‌سیلین‌های سوسپانسیون تزریقی را از دیگر محصولات این شرکت نام برد و ادامه داد: این دارو در بیماری‌ها و عفونت‌های با منشا باکتریایی کاربرد دارد. علاوه‌بر آن داروی «مولتی جکت» نیز محصول دانش‌بنیان دیگر ما است که برای درمان کمبود ویتامین، تحلیل عضلات، مشکلات رشد، ناباروری، کاهش اشتها و غیره قابل تجویز برای دام است.

براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، وی با اشاره به اینکه صنعت دام و طیور به صورت مداوم در معرض بیماری‌ها و امراض گوناگون قرار دارد، خاطر نشان کرد: تولید دارو برای درمان آنها ضروری است. بیماری‌های عفونی و همه‌گیر تلفات این صنعت را زیاد می‌کند و داروهای تولیدی ما کمک می‌کند تا مرگ و میر در دام و طیور کمتر شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.