حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4462 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
دلایل گرانی جوجه یکروزه
28 فروردین 1400 - 14:36
شناسه : 7137
5
در حالی که برخی از تولیدکنندگان معتقدند در سایه نبود نظارت، بخش زیادی از جوجه‌های تولیدی به صورت غیرقانونی از کشور خارج می‌شود و همین عامل باعث افزایش قیمت جوجه یکروزه شده است، دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه می‌گوید ممکن است قاچاق جوجه به دلیل اختلاف نرخ ارز در آن طرف مرزها باعث التهاب بازار شده باشد اما دلیل اصلی افزایش قیمت جوجه یکروزه بالا رفتن هزینه‌های تولید است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

You are hacking your site، محمدرضا صدیق پور، در پاسخ به چرایی افزایش قیمت جوجه یکروزه، گفت: همانگونه که هزینه‌های تولید مرغ بالا رفته، جوجه یکروزه نیز از گزند افزایش هزینه‌های تولید در امان نبوده است.

وی ادامه داد: در جلساتی که در تنظیم بازار وزارت جهادکشاورزی با حضور تشکل‌های تولید کننده مرغ گوشتی داشتیم اعلام کردیم که قیمت مصوب ۴۲۰۰ تومان برای جوجه یکروزه قیمت سال گذشته است و بایستی این نرخ در سال جدید اصلاح شود. در حقیقت قیمت پیشنهادی ما ۵۲۰۰ تومان بود. اما به دلیل ایجاد آرامش در بازار مرغ تنها قیمت مصوب مرغ را افزایش دادند و قرار شد اصلاح قیمت مصوب جوجه یکروزه به زمان دیگری موکول شود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه با اشاره به اینکه وقتی قیمت مصوب مرغ را افزایش دادند افزایش قیمت جوجه یکروزه هم در آنالیز قیمت مرغ لحاظ شد، اضافه کرد: در حال حاضر واحدهای تولیدی و فارم‌های گوشتی جوجه یکروزه را به طور متوسط ۵۲۰۰ تا ۵۳۰۰ تومان خریداری می‌کنند و قیمت تمام شده جوجه یکروزه در سال جاری کمتر از ۵۰۰۰ تومان نیست.

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان جوجه یکروزه در ۸ ماه ابتدایی سال گذشته با ۱۵۰۰ تومان کمتر از قیمت مصوب جوجه خود را به فروش رساندند و ضرر و زیان ۱۴۰۰ میلیارد تومانی به تولید کنندگان تحمیل شد، گفت: بارها در کارگروه تنظیم بازار تأمین این ضرر و زیان در سال گذشته  مورد تصویب قرار گرفت ولی متأسفانه تا کنون علیرغم پیگیری و مکاتبات هیچ اقدام مؤثری صورت نگرفته و تعدادی از تولیدکنندگان با این ضرر و زیان امکان بازگشت به صحنه تولید را ندارند و این تولیدکنندگان از صحنه تولید خارج شدند و خروج آن‌ها نیز تولید جوجه را تحت‌الشعاع قرار داده است.

وی خاطر نشان کرد که انجمن جوجه یکروزه با وجود مشکلات اما همواره تلاش بر این داشته که جوجه مورد نیاز کشور را تأمین کند.

صدیق پور در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود یکی از دلایل افزایش قیمت جوجه یکروزه قاچاق آن به خارج از کشور است و آیا امکان قاچاق جوجه یکروزه وجود دارد یا خیر؟ گفت: ممکن است به دلیل تفاوت نرخ ارز در آن طرف مرز تعداد کمی قاچاق هم شده باشد و همین افراد با فروش جوجه با قیمت‌های گزاف باعث التهاب بازار شده باشند اما دلیل اصلی افزایش قیمت جوجه بالا رفتن هزینه‌های تولید است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.