حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4462 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
دلایل گرانی نهاده‌های دامی
30 شهریور 1400 - 10:53
شناسه : 9119
4
یک مقام مسئول گفت: بر اساس مستندات قیمت نهاده‌های دامی در بازارهای جهانی ۵۰ درصد افزایش یافته اما این امر در تحلیل دلایل افزایش قیمت نهاده‌ها در داخل کشور مغفول مانده است.
ارسال توسط : منبع : مهر
پ
پ

به گزارش داغ(دیده‌بان امنیت غذایی)، سیدجلال طیباً طیبا عضو هیأت مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران با بیان اینکه بر اساس مستندات، قیمت نهاده‌های دامی در بازارهای جهانی ۵۰ درصد افزایش یافته اما این امر در تحلیل دلایل افزایش قیمت نهاده‌ها در داخل کشور مغفول مانده است. اظهار کرد: موضوعی که همواره در این روزها به آن پرداخته می‌شود عدم تأثیر یارانه پرداختی از طریق ارز ۴۲۰۰ تومانی روی کالاهای نهایی مورد مصرف مردم و نقش واردکنندگان در قیمت کالاهای اساسی است.

وی افزود: نکته مغفول مانده در این فرآیند نقش تغییرات قیمت‌های جهانی نهاده‌ها و افزایش سایر هزینه‌های داخلی در بالا رفتن قیمت کالای نهایی در بازار داخلی است.

طیباً طیبا ادامه داد: بر اساس مستندات موجود؛ نرخ رشد بهای جهانی نهاده‌ها از تیرماه سال ۱۳۹۹ تا تیرماه سال ۱۴۰۰ برای سه گروه نهاده شامل ذرت، جو و کنجاله سویا بالغ بر ۵۰ درصد بوده است.

عضو هیأت مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران تصریح کرد: نرخ مصوب فروش داخلی در این فاصله زمانی میانگین کمتر از ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده و این در حالی است که سایر هزینه‌های واردکنندگان از جمله نقل و انتقال ارز خارج از شبکه بانکی، دموراژ ناشی از توقف کشتی‌ها در بنادر، هزینه‌های تأخیر در پرداخت به فروشندگان خارجی و حتی هزینه‌های داخلی ناشی از تخلیه و انبارداری کالا در بنادر افزایش چشمگیری داشته است.

این مسئول صنفی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش تمامی هزینه‌های مؤثر در واردات کالا، تعداد قابل توجهی از شرکت‌های واردکننده از چرخه واردات این کالاها خارج شده و مابقی شرکت‌ها با زیان و یا سودهای اندک به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.