حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
راه‌اندازی پلمپ قرنطینه‌ای محموله‌های گیاهی صادراتی در استان‌ها
17 دی 1399 - 13:32
شناسه : 5886
7

پلمپ قرنطینه‌ای محموله‌های گیاهی صادراتی در استان‌ها با هدف تسهیل و تسریع صادرات در سال جهش تولید توسط سازمان حفظ نباتات کشور راه‌اندازی شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر قرنطینه سازمان حفظ نباتات کشور با بیان این گفت: به منظور اعمال مقررات و […]

ارسال توسط :
پ
پ

پلمپ قرنطینه‌ای محموله‌های گیاهی صادراتی در استان‌ها با هدف تسهیل و تسریع صادرات در سال جهش تولید توسط سازمان حفظ نباتات کشور راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر قرنطینه سازمان حفظ نباتات کشور با بیان این گفت: به منظور اعمال مقررات و ضوابط قرنطینه‌ای بر محموله‌های گیاهی صادراتی و کاهش حجم کار در مسیرهای زرد و سبز گمرکات خروجی کشور، پلمپ قرنطینه‌ای در استان‌ها راه‌اندازی شده است.

مریم جلیلی‌مقدم افزود: با راه‌اندازی پلمپ قرنطینه‌ای، محموله‌های گیاهی در همان استان‌های تولیدکننده توسط کارشناسان قرنطینه‌ای سازمان حفظ نباتات بررسی می‌شوند و اگر محموله‌ها عاری از بیماری و آفات بودند، همانجا پلمپ قرنطینه‌ای و برای آنها گواهی بهداشت گیاهی صادر و سپس به مرز خروجی ارسال می‌شوند.

وی اظهار داشت: در صورت سالم بودن پلمپ محموله‌ها، در مرزهای خروجی دیگر نیازی به نمونه‌برداری و بررسی محموله‌های گیاهی نیست.

جلیلی‌مقدم گفت: با ایجاد پلمپ‌های قرنطینه‌ای در استان‌ها، محصولات کشاورزی به‌ویژه محصولات فاسدشدنی در گمرکات کشور معطل نمی‌شوند و از ترافیک کار قرنطینه‌ای در مرزهای خروجی کاسته می‌شود.

وی اضافه کرد: مزیت دیگر بررسی محموله‌های گیاهی صادراتی و پلمپ قرنطینه‌ای آنها در همان استان‌های تولیدکننده این است که اعمال ضوابط قرنطینه‌ای با دقت بالاتری انجام می‌شود، زیرا کارشناسان قرنطینه‌ای هر استان اشراف بیشتری بر آفات و بیماری‌های گیاهی آن منطقه دارند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.