حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4518 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
رشد ۱.۳ برابری تولیدات کشاورزی در دولت تدبیر و امید
14 شهریور 1399 - 12:20
شناسه : 3742
7

مجموع تولیدات بخش کشاورزی در دولت تدبیر و امید از ۹۷ میلیون تن در سال ۹۲ به ۱۲۵ میلیون تن در شرایط فعلی افزایش یافته که رشد ۱.۳ برابری را نشان می‌دهد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایرنا، برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته در سال‌های اخیر، بستری را فراهم کرد […]

ارسال توسط :
پ
پ

مجموع تولیدات بخش کشاورزی در دولت تدبیر و امید از ۹۷ میلیون تن در سال ۹۲ به ۱۲۵ میلیون تن در شرایط فعلی افزایش یافته که رشد ۱.۳ برابری را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایرنا، برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته در سال‌های اخیر، بستری را فراهم کرد که بیش از ۸۰ درصد انرژی غذایی موردنیاز مردم از محل محصولات کشاورزی داخلی تأمین شود.

در جهت حمایت از بخش تولید، مقدار خرید تضمینی محصولات کشاورزی در دوره زمان مورد اشاره با افزایش ۸.۳ برابری از دو میلیون و ۴۴ هزار تن به هفت میلیون و ۷۱۶ هزارتن و ارزش آن با رشد ۲.۱۵ برابری از ۸۸۲ به ۱۳ هزارو ۳۶۸ میلیارد تومان رسیده است.

رشد ۴ برابری نرخ خرید تضمینی گندم

همچنین در دولت تدبیر و امید تولید گندم از سه میلیون و ۹۰۰ هزارتن در سال ۹۲  به هفت میلیون و ۱۳۰ هزارتن رسید که خودکفایی در تولید گندم را حاصل شد.

قیمت خرید تضمینی گندم با افزایش چهار برابری از ۴۲۰ تومان به یک هزار و ۷۰۰ تومان برای هر کیلوگرم رسید که رقم قابل توجهی است.

در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، تولید برنج سفید از ۱.۶ میلیون تن به ۴.۲۴ میلیون تن افزایش یافت و در ۹ واکسن جدید دام و طیور به خودکفائی رسیدیم.

طبق آمارها بخش کشاورزی دارای ۸.۸  درصد بالاترین رشد ارزش افزوده در میان بخش‌های دیگر است.

همچنین ۲۹۵ هزار هکتار از طرح احیای اراضی کشاورزی خوزستان و ایلام، ۳۳ هزار هکتار از طرح انتقال آب با لوله به دشت سیستان و ۷۷ هزار هکتار از طرح مهار و تنظیم آب‌های مرزی غرب و شمال غرب کشور به بهره‌برداری رسیده است.

افزایش بهره‌وری آب بخش کشاورزی

در دولت تدبیر و امید ۴۲۳ هزار هکتار اراضی آبی کشور تجهیز و آماده‌سازی شده و راندمان آبیاری در بخش کشاورزی از ۳۹ درصد به ۴۵ درصد رسیده است.

این اقدامات موجب شده بهره‌وری آب کشاورزی از ۹۲۰ گرم به بیش از یک هزارو ۴۵۰ گرم تولید به ازای هر مترمکعب‌ آب برسد.

در دوره مورد اشاره، اراضی مجهز به سیستم‌های آبیاری تحت فشار از یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار به دو میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار رسید که رقم قابل توجهی است.

در بخش منابع طبیعی نیز سطح عملیات آبخیزداری از ۱۲ میلیون هکتار به ۱۷.۱ میلیون هکتار از اراضی کشور رسیده است.

در دولت تدبیر و امید طرح توسعه گلخانه‌ها در دستور کار قرار گرفت به‌طوری‌که فضای گلخانه‌ای کشور از هشت هزار هکتار به ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار رسیده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.