حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4517 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
ضرورت انجام اقدامات مدیریتی و حفاظتی در جنگل‌های هیرکانی
11 آبان 1399 - 15:00
شناسه : 4892
8

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: بهره‌برداری از جنگل‌های شمال متوقف شده است و برداشت چوب خط قرمز ماست و این یک تصمیم قانونی است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از سازمان جنگل‌ها، دکتر مسعود منصور، در جلسه ستاد جنگل‌های هیرکانی خاطر نشان کرد: همه ما نسبت به مسائل […]

ارسال توسط :
پ
پ

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: بهره‌برداری از جنگل‌های شمال متوقف شده است و برداشت چوب خط قرمز ماست و این یک تصمیم قانونی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از سازمان جنگل‌ها، دکتر مسعود منصور، در جلسه ستاد جنگل‌های هیرکانی خاطر نشان کرد: همه ما نسبت به مسائل و مشکلات جنگل‌های کشور مسئولیت داریم و افکار عمومی درباره حفاظت از جنگل‌ها از سازمان مطالبه دارد و باید از تحلیل صرف مسائل و مشکلات رهایی جسته و به یک تصمیم اجرایی برسیم.

دکتر منصور با بیان اینکه برنامه اقدامات مدیریتی و حفاظتی جنگل‌ها باید تهیه و اجرا شود، اعلام کرد: بهره‌برداری از جنگل‌های شمال متوقف شده است و برداشت چوب خط قرمز ماست و این یک تصمیم قانونی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین تأکید کرد: تنها بهره‌برداری چوبی از جنگل‌های شمال ممنوع اعلام شده است و سایر اقدامات مدیریتی و حفاظتی در جنگل‌های هیرکانی باید انجام شود، زیرا جنگل را نمی‌شود بدون طرح و برنامه مدیریت کرد.

او اضافه کرد: آنچه در جنگل باید انجام شود، جنگلداری بدون برداشت چوب است و هیچکس موافق بهره‌برداری چوبی از جنگل نیست.

رئیس سازمان جنگل‌ها تصریح کرد: جنگل‌ها کارکردهای فراوانی دارند و علاوه‌بر آن با مسائل و مشکلات اجتماعی زیادی نیز روبرو هستند که در طرح جایگزین جنگل همه این موارد باید دیده شده و در اجرا لحاظ شود.

دکتر منصور در خاتمه تأکید کرد: تمامی تصمیم‌گیری‌ها در جلسه ستاد جنگل هیرکانی باید براساس مطالعات و کار کارشناسی این حوزه باشد و نقش رئیس سازمان در جلسات، حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم برای پیشبرد اهداف است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.