حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4548 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
فروش ۴۰هزار تن برنج وارداتی با ارز ۴۲۰۰ به دولت
04 آذر 1399 - 13:01
شناسه : 5233
8

قائم‌مقام شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: با توجه به تغییر ارز اختصاصی به واردات برنج، برنج‌های وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی تعیین تکلیف و مقرر شد که برای طرح‌های تنظیم بازاری و به قیمت حاشیه بازار و با ۱۰ تا ۲۰ درصد تخفیف عرضه شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل […]

ارسال توسط :
پ
پ

قائم‌مقام شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: با توجه به تغییر ارز اختصاصی به واردات برنج، برنج‌های وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی تعیین تکلیف و مقرر شد که برای طرح‌های تنظیم بازاری و به قیمت حاشیه بازار و با ۱۰ تا ۲۰ درصد تخفیف عرضه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از خبرگزاری تسنیم، حسن حنان، قائم‌مقام شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار کرد: 30 تا 40 هزار تن برنج در گمرکات کشور وجود داشت که به واردات آنها ارز 4200 تومان اختصاص یافته بود اما با توجه به اینکه ارز واردات برنج به نیمایی تغییر یافت اجازه ترخیص آن را به واردکنندگان ندادند.

وی افزود: به‌همین منظور این برنج با همان نرخ ارز 4200 تومانی اختصاص یافته به شرکت بازرگانی دولتی ایران فروخته می‌شود و مقرر شد که هزینه‌های واردکنندگان نیز براساس محاسبه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان پرداخت شود.

قائم‌مقام شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: این برنج‌ها برای ذخایر استراتژیک شرکت بازرگانی دولتی ایران در نظر گرفته شد و در طرح‌های مصوب و تنظیم بازاری مانند شب عید، محرم و صفر و کمک‌های مؤمنانه عرضه می‌شود.

وی در ارتباط با نحوه  قیمت‌گذاری این برنج‌ها تصریح کرد: با توجه به اینکه نرخ ارز نیمایی شده است، قیمت این برنج‌ها براساس نرخ روز و حاشیه بازار یعنی 10 تا 20 درصد ارزان‌تر از قیمت‌ها در بازار به فروش می‌رسد.

حنان گفت: تا به امروز از این 30 تا 40 هزار تن برنج ورودی با ارز 4200 تومانی به گمرک، برای دریافت 25 تا 26 هزار تن آن با واردکنندگان برای خرید برنج آنها قرار داده بسته شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.