حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4519 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
قیمت جدید تخم‌مرغ درب مرغداری ۱۴ هزار تومان تعیین شد
08 دی 1399 - 15:04
شناسه : 5705
10

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: بنابر افزایش نرخ عوامل تولید، نرخ تخم‌مرغ درب مرغداری از ۱۲ هزار تومان به ۱۴ هزار تومان افزایش یافت. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایرنا، عباس قبادی، در حاشیه جلسه ستاد یاد شده افزود: قیمت برای مصرف‌کننده تخم‌مرغ از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان […]

ارسال توسط :
پ
پ

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: بنابر افزایش نرخ عوامل تولید، نرخ تخم‌مرغ درب مرغداری از ۱۲ هزار تومان به ۱۴ هزار تومان افزایش یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایرنا، عباس قبادی، در حاشیه جلسه ستاد یاد شده افزود: قیمت برای مصرف‌کننده تخم‌مرغ از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: افزایش نرخ عوامل تولید و نرخ نهاده‌ها، علت این افزایش قیمت بوده که قیمت جدید با بررسی انجام شده در ستاد تنظیم بازار با حضور مسوولان جهاد کشاورزی تصویب شد.

دبیر ستاد تنظیم بازار خاطرنشان کرد: کسانی که تخم‌مرغ را بیش از قیمت اعلام شده به فروش برسانند، توسط دستگاه‌های مربوط با برخوردهای قانونی روبرو خواهند شد.

وی افزود: تأمین نهاده‌ها به شکل مناسبی انجام شده و تا چند روز آینده به ثبات نسبی در زمینه تخم‌مرغ خواهیم رسید.

 قیمت نان افزایش ندارد

قبادی با بیان اینکه اکنون موضوع افزایش قیمت نان منتفی است و افزود: قیمت این ماده غذایی در اختیار استانداری‌هاست و استانداران باید با انجام بررسی‌های لازم و توجه به افزایش هزینه‌ها، در زمینه افزایش قیمت نان تصمیم بگیرند.

معاون بازرگانی داخلی وزرات صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: ۳۱ استان کشور تاکنون هیچ استانداری برای تغییر قیمت نان اعلام نکرده‌اند.

اقلام لبنی بدون افزایش

قبادی پیرامون افزایش قیمت لبنیات گفت: اقلام لبنی که مشمول قیمت‌گذاری است، تغییری نداشتند و اجازه افزایش نیز نخواهیم داد.

وی تصریح کرد: بیش از ۷۵ درصد محصولات لبنی در ۱۰ قلم کالای مشمول قیمت گذاری و حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد نیز مربوط به سایر اقلام است که براساس عرضه و تقاضا قیمت تعیین می‌شوند.

ماه‌های نخست امسال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، مصرف مرغ و تخم‌مرغ با نوسان تولید، مصرف و قیمت روبرو شده بود و برای کنترل بازار، رفع نیاز مصرف عمومی و کاهش قیمت‌ها، صادرات این ماده غذایی با ممنوعیت روبرو شد، اما در مردادماه عوارض ۴۰۰ تومانی برای صادرات هر کیلوگرم تخم‌مرغ تعیین شد و در شهریورماه عوارض صادراتی این محصول لغو شد.

همچنین پیش از این ستاد تنظیم بازار اعلام کرد: قیمت فروش شیرخام با مشخصات ۳.۲ درصد چربی و بار میکروبی زیر ۱۰۰ هزار مبلغ ۴۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم درب دامداری تصویب شده است و مصوب شد که به ازای هر یک دهم درصد افزایش یا کاهش درصد چربی مبلغ ۶۰ تومان متناسب با افزایش و یا کاهش درصد چربی به قیمت مصوب شیرخام اضافه یا کسر شود.

بر این اساس قیمت شیر بطری یک لیتری کم چرب ۱.۵ درصد هفت هزار و ۱۰۰ تومان، شیر بطری یک لیتری نیم چرب ۲ درصد هفت هزار و ۵۰۰ تومان، شیر بطری یک لیتری پر چرب ۳ درصد هشت هزار و ۵۰۰ تومان و شیر بطری یک لیتری کامل ۳.۲ درصد هشت هزار و ۶۰۰ تومان تعیین شد.

قیمت شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی کم چرب ۱.۵ درصد پنج هزار و ۴۰۰ تومان و پنیر یواف ۴۰۰ گرمی ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد. قیمت ماست ۹۰۰ گرمی کم چرب ۱.۵ درصد هشت هزار تومان و قیمت ماست ۹۰۰ گرمی پر چرب ۳ درصد نیز ۹ هزار و ۷۰۰ تومان مصوب شد. در این کمیته همچنین قیمت ماست دبه‌ای ۲۵۰۰ گرمی کم چرب ۱.۵ درصد و پرچرب ۳ درصد به ترتیب ۲۱ هزار تومان و ۲۴ هزار تومان به تصویب رسید.

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.