حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4541 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
معاون استاندار تهران خواستار توقف صادرات تخم‌مرغ شد
18 خرداد 1400 - 14:59
شناسه : 7681
8
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با اشاره به افزایش قیمت تخم‌مرغ از وزارت صمت خواست تا جلوی صادرات این کالا را بگیرد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، حشمت‌الله عسگری، روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان تهران اظهار داشت: وزارت صمت در روزهای اخیر مجوز صادرات تخم‌مرغ را صادر کرده است، وقتی اجازه صادرات داده می‌شود افزایش قیمت اتفاق می‌افتد و وزارت صنعت باید در مورد این تصمیم تجدید نظر کند.

وی با بیان اینکه نظارت بر بازار به‌طور مرتب انجام می‌شود، گفت: در مورد مرغ و نان مقرر شد تیم‌های نظارتی تقویت شود.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه توزیع‌کنندگان مرغ به بهانه افزایش هزینه حمل، قصد افزایش قیمت داشتند، گفت: هر چند سهم این هزینه در قیمت تمام شده زیاد نیست اما مقرر شد این موضوع در دستور کار رسیدگی ستاد ساماندهی مرغ کشور قرار گیرد ولی تا آن زمان هیچ کدام از واحدهای عرضه مرغ حق افزایش قیمت ندارند و دستور داده شد با متخلفان برخورد شود.

عسگری تأکید کرد: اعتقاد داریم هرچه سریع‌تر بازار قیمت دستوری باید حذف شود؛ چراکه تجارب ما در طول چهار دهه اخیر در موضوع قیمت‌گذاری دستوری ناکام مانده و یکی از کارهایی که در اسرع وقت باید انجام شود، اصلاح نظام چندگانه قیمت است تا باید به یک قیمت برسیم.

وی در مورد قیمت آرد نیز گفت: اکنون چهار قیمت برای آرد در بازار وجود دارد و چندگانگی قیمت سبب شده تا آرد از شبکه رسمی خارج شود؛ از این‌رو در شبکه تأمین آرد با مشکل مواجه هستیم و اصلاح قیمت نان و حذف چند قیمتی باید در دستور کار شورای آرد و نان کشور قرار گیرد که البته در مورد سایر گروه‌های کالایی ثبات قیمت را شاهد هستیم.

جلسه کارگروه تنظیم بازار استان تهران با هدف بررسی قیمت محصولات اساسی در محل استانداری تهران برگزار شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.