حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4531 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
نشست هم اندیشی و صمیمانه مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با نشریات تخصصی بخش کشاورزی
13 اسفند 1399 - 13:13
شناسه : 452
5

نشست هم‌اندیشی و صمیمانه مدیران مسئول نشریات تخصصی بخش کشاورزی در سالن جلسات سازمان مرکزی تعاون روستایی برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیده‌بان امنیت غذایی، به نقل از پات؛ در این نشست مدیران مسئول حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و خواستار همراهی و همکاری و ارائه نقطه نظرات خود در […]

ارسال توسط :
پ
پ

نشست هم‌اندیشی و صمیمانه مدیران مسئول نشریات تخصصی بخش کشاورزی در سالن جلسات سازمان مرکزی تعاون روستایی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیده‌بان امنیت غذایی، به نقل از پات؛ در این نشست مدیران مسئول حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و خواستار همراهی و همکاری و ارائه نقطه نظرات خود در مورد رویکردهای هدایتی، حمایتی، نظارتی و سیاست‌گذاری سازمان مرکزی تعاون روستایی شدند.

در ادامه این نشست مهندس طهماسبی ضمن خوشامدگویی به حاضران در جلسه گفت: ثروت  عظیمی از لحاظ سرمایه‌های اقتصادی اجتماعی در این سازمان وجود دارد و بایستی از آن‌ها مراقبت و نگهداری شود تا دچار انحراف و خلل نشود و در این زمینه مطبوعات تخصصی کشاورزی بایستی در مقالات و مطالب خود نقد منصنفانه کنند نه تخریب چون این شبکه متعلق به همه مردم است و نباید مطبوعات ایجاد بی اعتمادی کنند مطبوعات تخصصی کشاورزی باید اقدمات مثبت انجام شده در شبکه مانند طرح روستا بازار را پوشش دهند و ما از نقد سازنده استقبال می‌کنیم و اگر مطبوعات نقد منصفانه کنند همه چیز درست می‌شود.

در ادامه جلسه پریچهر عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ضمن تأکید بر استمرار برگزاری چنین نشست‌هایی گفت: بحث شفافیت و قانونمداری و نظارت یکی از محورهای اساسی و مد نظر ما در شبکه است. عملکرد شبکه بایستی کاملاً شفاف باشد و در امور مالی دیوار شیشه‌ای باشد.

وی افزود: مورد دیگر بحث مبادلات بین شبکه ای با حوزه عمل گسترده ای که شبکه تعاون روستایی دارد، به راحتی می تواند مبادلات بین شبکه ای و تنظیم بازار را انجام دهد و کارگروهی به همین منظور هم تشکیل شده است.

پریچهر با اشاره به اینکه بحث دیگر سازمان بازرگانی خارجی است که طی سالیان اخیر مغفول مانده و کمتر به آن پرداخته شده است که بایستی در مورد آن کار شود تصریح کرد: یکی دیگر از کارهای سازمان طرح روستا بازار است که با هدف از بین بردن واسطه‌های غیر ضروری است که قرار است در 518 شهر با جمعیت بالای 25 هزار نفر اجرایی شود و همچنین بحث زنجیره ارزش است که ما بایستی از خام فروشی گذر کنیم و برندهای خاص خود را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مدیریت تلفیقی که با اولویت تولید در تعاونی‌های تولید و شرکت‌های سهامی زراعی در جهت ارتقای بهره‌وری شبکه است اضافه کرد: فعال کردن تعاونی‌های غیر فعال، مستند سازی، نوسازی و بازسازی سردخانه‌ها، انبارها و تجهیز آن‌ها از دیگر محورهای مدنظر ماست که تمامی این‌ها نیازمند آگاهی بخشی و اطلاع رسانی توسط اصحاب رسانه است.

در پایان این نشست پالیزگیر معاون اداری و مالی در تشریح عملکرد مالی سازمان گفت: بعد از چهار سال سرمایه سازمان مرکزی تعاون روستایی افزایش و رشد قابل توجه 650 میلیارد تومانی داشته که 160 میلیارد آن توسط اتحادیه مرکزی تعاونی‌های تولید و مابقی از محل فعالیت‌های کشاورزی تأمین شده و می‌تواند بسیاری از مشکلات  کشور را حل کند. ضمن این که امسال برای نخستین بار مطالبات زعفران کاران در کمتر از سه ماه تسویه شد و بر خلاف ادوار گذشته مطالبات کشاورزان سنواتی نشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.