حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4462 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
هشدار سازمان حفظ نباتات برای مبارزه به موقع با آفات در شرایط خشکسالی
26 خرداد 1400 - 14:04
شناسه : 7794
9
سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان در مورد مبارزه به موقع با آفات به دلیل خشکسالی در سال زراعی جاری و جلو گیری از خسارت‌ها هشدار داد.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ(دیده‌بان امنیت غذایی)، مدیرکل دفتر پیش آگاهی سازمان حفظ نباتات کشور اظهار داشت: امسال به دلیل شرایط خشکسالی، کشاورزان باید گوش به زنگ باشند تا به محض آن که کارشناسان سازمان حفظ نباتات زمان مبارزه با آفات را اعلام کردند، اقدام کنند.

اکبر آهنگران افزود: اگر کشاورزان به موقع با آفات مبارزه کنند، در نسل‌های بعدی با جمعیت کمتری از آفات مواجه می‌شوند و در غیر این صورت جمعیت آفات در اراضی زیر کشت افزایش خواهد یافت.

وی در مورد محصول پنبه گفت: ما هر سال با کرم غوزه پنبه مواجه هستیم و امسال به دلیل شرایط کم آبی قطعاً این آفت جمعیت بیشتری خواهد داشت.

مدیرکل دفتر پیش آگاهی سازمان حفظ نباتات کشور بر مبارزه کشاورزان با نسل اول کرم غوزه پنبه تأکید کرد.

وی با اشاره به آفات سایر محصولات کشاورزی اذعان داشت: اگر با آفت چوبخوار پسته و کرم سیب نیز به موقع مبارزه نشود، این باغات دچار خسارت می‌شوند.

آهنگران گفت: بسیار مهم است که امسال کشاورزان در مبارزه با آفات، زمان را از دست ندهند.

وی خاطرنشان کرد که مبارزه با کرم ساقه خوار برنج که از آفات مهم این محصول است، آغاز شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.