حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
وزارت صمت باید سامانه‌ عرضه مستقیم کالا توسط کشاورز طراحی کند
17 اسفند 1399 - 11:57
شناسه : 6529
7

وزیر اسبق صمت با اشاره به گلایه‌های مقام معظم رهبری از گرانی‌ها و نقش دلال‌ها در این زمینه گفت: وزارت صمت باید سامانه‌ای ایجاد کند که کشاورز محصول خود را در آن وارد سازد و مردم و بنکدار کالا را خریداری نمایند و از این طریق کل واسطه‌ها حذف می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان […]

ارسال توسط :
پ
پ

وزیر اسبق صمت با اشاره به گلایه‌های مقام معظم رهبری از گرانی‌ها و نقش دلال‌ها در این زمینه گفت: وزارت صمت باید سامانه‌ای ایجاد کند که کشاورز محصول خود را در آن وارد سازد و مردم و بنکدار کالا را خریداری نمایند و از این طریق کل واسطه‌ها حذف می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از خبرگزاری تسنیم، مهدی غضنفری، در رابطه با گلایه‌های مقام معظم رهبری از گرانی‌ها و نقش دلال ها در این زمینه گفت: در مناسبت‌ها نظیر ماه رمضان، عید نوروز و ایامی که کالا خواهان و مشتری دارد، سودجویی خودنمایی می‌کند.

وی با بیان اینکه گرانی‌ها ریشه در گران‌فروشی و سایر عوامل دارد، افزود: این مسائل ناشی از قیمت ارز و هزینه‌های حمل و نقل است. باید این دو لایه‌ی دلیل را با هم پوشش داد.

وی گفت: وزارت صمت باید سامانه‌ای ایجاد کند که کشاورز محصول خود را در آن وارد سازد و مردم و بنکدار کالا را خریداری نماید و از این طریق کل واسطه‌ها حذف می‌شود.

غضنفری با اعلام اینکه وزارت جهاد مشکل سهم خواهی در بازار دارد، افزود: این وزارت خانه با بازار دوست نیست چون همیشه سهمی در تولید داشته و قواعد بازار را نمی‌داند.

وی با بیان اینکه هویت بازار در نزد وزارت صمت آشکار نیست، ادامه داد: عده‌ای در صدر می‌ایستند و دستوراتی می‌دهند تا وزارتخانه‌ها را جداسازی کنند که ناشی از عدم علم داشتن به قواعد حکمرانی است.

غضنفری افزود: در این بین ناکارآمدی‌هایی دارند در حالی که عده‌ای توان خرید مرغ و گوشت و درآمدی برای خرید در اختیار ندارند.

وی گفت: یکی از قواعد در جمهوری اسلامی که بر آن پا می‌گذاریم، نرخ رشد است و وقتی اقتصاد تا 8 درصد بزرگ نمی‌شود بدین معناست که ما رو به فقر می‌گذاریم.

غضنفری یادآور شد: ناتوانی در قیمت خرید از تبعات این معضل است؛ دیگری هم عدم قدرت برای تنظیم گری است.

وی افزود: ما باید تنظیم کنیم تا کالاها به مقصد برسند که می‌توان سامانه‌هایی ایجاد نمود تا تنظیم‌گری صورت گیرد.

غضنفری ادامه داد: همواره می‌گفتم از مزرعه تا منزل فاصله زیادی وجود دارد که فضای آی تی باید این فاصله را به حداقل برساند.

وی گفت: تا پایان دولت اگر اقتصاد به همین شکل تحویل داده شود، کار بزرگی است و انتظار گشایش که از سوی رئیس جمهور مطرح می‌شود، اشتباه است.

غضنفری تصریح کرد: رئیس جمهور طوری سخن می‌گوید که گویی می‌خواهد نامزد ریاست جمهوری برای 8 سال آتی شود، بلکه باید درباره کوله بری و سوخت بری پاسخگو باشد و بگوید چرا این‌ها در دوره او توسعه یافته است!

وی گفت: رئیس جمهور تازه به عنوان یک مدعی سخنرانی می‌کند و می‌گوید ما تازه در حال برنامه ریزی هستیم. در حالیکه شما همین که بازار شب عید را جمع کنید، کاری انجام داده‌اید و باید بیخیال باقی راه شوید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.