حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
پایگاه اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع جنوب‌شرق کشور احداث و آماده‌سازی می‌شود
20 آذر 1399 - 18:56
شناسه : 5471
8

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، از آماده‌سازی پایگاه اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع جنوب ‌شرق کشور در شهرستان رابر خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر مسعود منصور، در دیدار با دکتر زینی‌وند استاندار کرمان، گفت: پایگاه اطفای حریق جنوب‌شرق کشور در […]

ارسال توسط :
پ
پ

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، از آماده‌سازی پایگاه اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع جنوب ‌شرق کشور در شهرستان رابر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر مسعود منصور، در دیدار با دکتر زینی‌وند استاندار کرمان، گفت: پایگاه اطفای حریق جنوب‌شرق کشور در دست اجراست و امیداوریم با تجهیز کامل و استقرار نیروی انسانی و بالگرد و …، در خردادماه سال آینده آماده خدمت به منابع طبیعی منطقه شرق کشور باشد.

وی بر لزوم اجرای طرح‌های آبخیزداری برای کاهش شدت فرسایش آبی و بادی اراضی و مراتع کشور تأکید کرد.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار داشت: به‌دلیل داشتن شرایط خاص، ۱۲۵ میلیون هکتار عرصه کشور در معرض فرسایش آبی و ۳۰ میلیون هکتار از عرصه‌ها در معرض فرسایش بادی‌ است و ۴۵۰ شهر و ۸ هزار و ۶۰۰ روستا در معرض سیلاب قرار دارند.

وی اظهار کرد: ۷ هزار و ۳۰۰ مورد وقوع سیلاب در۲۰ سال اخیر داشتیم که هر کدام ۴۰۰ میلیارد ریال خسارت داشته است.

دکتر منصور بیان کرد: بیلان منفی دشت‌ها و افت سطح آب و فرونشست، همه اینها کار جامع و هماهنگی بخش‌ها در صنعت، توسعه شهری و کشاورزی می‌خواهد، اما شرایط نشان داده آبخیزداری می‌تواند به‌شدت این مسائل را کنترل کند.

رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، با اشاره به این که زراعت چوب کاملاً می‌تواند به‌عنوان روش جایگزین و تأمین نیاز کشور عمل کند، افزود: ۷.۸ میلیون تومان به ازای هر هکتار تسهیلات داده می‌شود. با صنایع چوب هماهنگی شده که قرارداد داشته و خرید تضمینی تدریجی از آنها داشته باشند.

وی ابراز داشت: امسال جهش ۳۰ هزار هکتاری را هدفگذاری کردیم که ۷۰۰ هکتار آن در استان کرمان است.

دکتر منصور با بیان این که صنایع بسته‌بندی و فرآوری به اشتغال کمک می‌کند، ادامه داد: اضافه کشت‌هایی که داریم باید تغییر الگوی کشت و زراعت چوب و غیره انجام شود که آب بری کمتر شود.

در ادامه این نشست، استاندار کرمان نیز تقویت تشکل‌های کشاورزی و منابع طبیعی را در راستای اقدامات بدون هزینه اما تأثیرگذار بر حفظ ذخایر طبیعی و افزایش منابع آب زیرزمینی ضروری دانست.

علی زینی‌وند با بیان این که منابع طبیعی رویکرد خوبی داشته و به‌ویژه در مناطق جنوب‌شرق کشور با رویکرد اجتماعی وارد شده است، بر تقویت تشکل‌ها در استان کرمان تأکید کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.