حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
پروانه‌های چرای دام در استان تهران اجرایی می‌شود
15 شهریور 1399 - 14:56
شناسه : 3770
10

سرپرست معاونت فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: به منظور تسریع در تحقق مدیریت پایدار و بهره‌برداری اصولی از مراتع تمامی پروانه‌های چرای دام (پروانه‌های مرتعداری) که تا پایان سال ۹۸ صادر شده است باید حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۰ اجرایی شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل […]

ارسال توسط :
پ
پ

سرپرست معاونت فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: به منظور تسریع در تحقق مدیریت پایدار و بهره‌برداری اصولی از مراتع تمامی پروانه‌های چرای دام (پروانه‌های مرتعداری) که تا پایان سال ۹۸ صادر شده است باید حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۰ اجرایی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایرنا، سیدنقی عزیزی روز شنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران گفت: براساس این بخشنامه بهره‌برداران در بازه زمانی باقی مانده فرصت دارند تا با مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های تابعه استان تهران برای تهیه طرح مرتعداری اقدام کنند.

وی به اهمیت اجرای طرح‌های مرتعداری اشاره کرد و اظهار داشت: طرح‌های مرتعداری از جمله ابزارهای مدیریتی جهت افزایش کمیت و کیفیت مراتع بویژه در مناطقی که فشار چرا بر مراتع زیاد است به شمار می‌آید.

عزیزی، اقتصادی کردن طرح‌های مرتعداری را مورد تأکید قرارداد و در این‌باره بیان داشت: مراتع علاوه‌بر ارزش‌های زیست محیطی از ارزش‌های اقتصادی بالایی نیز برخوردار هستند و به‌عنوان بستر مناسب برای تولید محسوب می‌شوند که برای تحقق این مهم لازم است طرح‌های مرتع‌داری در قالب طرح‌های تلفیقی و کاشت گیاهان داروئی سازگار با اکوسیستم منطقه تهیه و به مرحله اجرا درآید.

سرپرست معاونت فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران تهیه و اجرای طرح‌های مرتعداری را یکی از برنامه‌های مهم و شاخص پیش روی مجموعه منابع طبیعی دانست و تصریح کرد: با اجرای طرح‌های مرتع‌داری تلفیقی و چندمنظوره علاوه‌بر کاهش فشار دام بر مراتع، به اقتصاد خانوارهای روستایی نیز کمک شایانی خواهد شد.

صدور پروانه‌های چرای دام با هدف جلوگیری از تخریب مراتع صادر می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.