حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4541 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
پیشنهاد تشکیل شورای ملی برای ساماندهی کوچ و جلوگیری از چرای زود هنگام در مراتع
22 اردیبهشت 1400 - 13:54
شناسه : 7449
5
سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیرداری کشور خواستار تشکیل شورای ملی کوچ برای ساماندهی کوچ و جلوگیری از چرای زود هنگام در مراتع شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیرداری کشور گفت: ضروری است شورای ملی کوچ با ریاست وزیر جهاد کشاورزی تشکیل و مسائل کوچ زودهنگام بررسی و حل و فصل شود.

ترحم بهزاد افزود: برای جلوگیری از کوچ زودهنگام و تخریب و کاهش پوشش گیاهی در عرصه‌های مرتعی ضروری است مواردی از جمله تأمین آب و علوفه موردنیاز در مناطق قشلاقی از سوی مسئولان موردتوجه و حمایت قرار گیرد.

وی در همین حال بر جلوگیری از کوچ زودهنگام از مبدا با اعلام بسیج عمومی و در اختیار گذاشتن امکانات استان‌های مقصد به مبداء و ساماندهی دامداران فاقد مجوز پروانه چرای دام تأکید کرد.

بهزاد افزود: آهنگ کوچ معمولاً از سوی دامداران فاقد مجوز پروانه چرای دام آغاز می‌شود.

وی همچنین خواستار ساماندهی و نظم و نسق دادن به کامیون‌داران با توجه به تغییر روش کوچ عشایر شد.

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیردازی کشور اظهار داشت: حفظ مراتع ییلاق برای اطمینان از عدم چرا توسط دیگر دامداری‌ها ضروری است و اگر موارد فوق با جدیت پیگیری و از طریق واحدهای ذی‌ربط انجام شود، بسیاری از مشکلات کوچ زودهنگام رفع می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.