حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
پیش‌بینی عضویت ۱ میلیون کاربر در شبکه اجتماعی کشاورزی ایران «تاک» در سال ۱۴۰۰
15 فروردین 1400 - 14:49
شناسه : 6953
5
دبیر ستاد هوشمندسازی کشاورزی گفت: برنامه ما این است که در سال ۱۴۰۰ تعداد کاربران شبکه اجتماعی کشاورزی «تاک» به یک میلیون نفر افزایش پیدا کند.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

You are hacking your site، حسین فرازمند، ضمن اعلام این مطلب افزود: ظرف شش ماه گذشته ۵۰ هزار نفر عضو «تاک» شده‌اند و از خدمات آن بهره می‌برند.

وی اظهار داشت: به‌طور روزانه یک هزار کاربر به شبکه «تاک» اضافه می‌شود، اما هدفگذاری ما این است که ۴ میلیون بهره‌بردار و خانواده‌هایشان را در این شبکه پوشش دهیم.

فرازمند با بیان این که شبکه اجتماعی کشاورزی «تاک» به‌عنوان پلتفرم کشاورزی دیجیتال کشور و با هدف برقراری ارتباط راحت میان تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و فروشندگان محصولات و ارائه‌دهندگان خدمات کشاورزی راه‌اندازی شده است، گفت: این شبکه اجتماعی از دو بخش خدمات الکترونیکی تخصصی کشاورزی (ویترین) و پیام‌رسان تشکیل شده است.

وی افزود: در بخش ویترین، تلاش کرده‌ایم تمام ظرفیت‌هایی که در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی ایجاد شده مانند بازارگاه، خدمات تخصصی موردنیاز بهره‌برداران از مرحله قبل کاشت تا بعد از برداشت و بازار کشاورزی را روی این شبکه اجتماعی کشاورزی بیاوریم.

مجری راه‌اندازی شبکه اجتماعی کشاورزی؛ بازار کشاورزی، تابلوی قیمت روزانه عمده محصولات کشاورزی، بازار فروش خرده ویژه اصناف در سطح تهران، بازار فروش محصولات زنان روستایی و عشایری، ارائه خدمات مالی تخصصی بانک کشاورزی و خدمات مالی با سایر کارت‌های بانکی، اخبار هواشناسی کشاورزی و هواشناسی عمومی براساس نقطه استقرار کاربر را از جمله خدمات اصلی در ویترین شبکه اجتماعی کشاورزی «تاک» برشمرد.

وی ادامه داد: ارائه خدمات تخصصی مانند سیستم اعلان مخاطرات و توصیه‌های کشاورزی، مکانیابی خدمات کشاورزی همچون کلینیک‌های کشاورزی و مراکز فروش نهاده‌های ارگانیک، استعلام محصولات و نهاده‌های کشاورزی، شبکه آموزش مجازی کشاورزی، پخش زنده برنامه‌های کشاورزی و بخش سفر و گردشگری را از دیگر خدمات ویترین شبکه تاک نام برد. در بخش شبکه آموزش مجازی کشاورزی بیش از ۱۰۰ اتاق وبینار راه‌اندازی شده است و به‌طور متوسط روزانه حدود ۵۰۰۰ کاربر به صورت رایگان از خدمات آموزشی استفاده می‌کنند.

فرازمند اظهار داشت: بخش دیگر این شبکه اجتماعی کشاورزی مربوط به پیام‌رسان آن می‌شود که دارای امکاناتی همچون ایجاد کانال و گروه و امکان چت صوتی و تصویری آنلاین رایگان است.

وی، هدف از ایجاد بخش پیام‌رسان در شبکه تاک را ساماندهی و هدفمند کردن کانال‌ها و گروه‌های مجازی بخش کشاورزی عنوان کرد.

دبیر ستاد هوشمندسازی کشاورزی اذعان داشت: در پیام‌رسان‌هایی مانند تلگرام و واتساپ در بخش کشاورزی، کانال‌ها و گروه‌هایی راه‌اندازی شده که گاهی هدفمندانه تبلیغ کود، سم و سایر نهاده‌ها را انجام می‌دهند که مورد تایید نیست و یا اطلاعات اشتباه در اختیار بهره‌برداران قرار می‌دهند که ممکن است به بخش کشاورزی آسیب وارد کند.

وی اضافه کرد: در شبکه اجتماعی کشاورزی «تاک» اجازه راه‌انداری کانال فقط به زیربخش‌های مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و اصناف تاییدشده حوزه کشاورزی و منابع طبیعی داده می‌شود و اطلاعات علمی و صحیح از طریق کانال‌ها در دسترس بهره‌برداران قرار می‌گیرد.

مجری راه‌اندازی شبکه اجتماعی کشاورزی گفت: برخی از این کانال‌ها موضوعی و محصولی هستند مانند کانال گندم، کلزا، انار و … و کشاورزان می‌توانند عضو این کانال‌ها شوند و با خیال راحت از اطلاعات آن استفاده کنند.

وی گفت: در مورد ایجاد گروه‌ها در بخش پیام‌رسان، همه کاربران می‌توانند گروه‌های یک طرفه و دو طرفه ایجاد کنند و آزادانه با هم ارتباط داشته باشند.

فرازمند اظهار داشت: طبق آخرین گزارش‌ها، تاکنون حدود بیش از ۲۰۰۰ کانال و ۳۰۰۰ گروه در حوزه کشاورزی در بخش پیام‌رسان تاک توسط مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و سایر کاربران تشکیل شده است.

وی در عین حال گفت: هزینه اینترنت در شبکه تاک، یک سوم پیام‌رسان‌های خارجی است، ضمن آنکه از کیفیت صوتی و تصویری بهتری برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد که شبکه تاک بر روی دو سیستم عامل اندروید، IOS و نیز نسخه وب ارایه می‌شود و کاربران برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پورتال رسمی تاک به آدرس www.agritak.ir مراجعه کنند.

فرازمند افزود: استورهای «کافه بازار» و «چارخونه» و نسخه IOS تاک از استورهای ایرانی «سیب ایرانی» و «سیب اپ» قابل دریافت است. نسخه وب تاک نیز از آدرس https://web.agritak.ir قابل دسترس است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.