حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4462 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
کارنامه موفق سازمان اقتصادی کوثر در شفافیت مالی و اجرای پروژه‌های دانش‌بنیان
06 مرداد 1400 - 6:30
شناسه : 8317
8
مجمع عمومی عادی سال 1399 سازمان اقتصادی کوثر برگزار گردید جلسه مجمع عمومی عادی برای سال مالی 1399 سازمان اقتصادی کوثر با حضور دکتر محمدجواد ایروانی معاون حسابرسی و نظارت دفتر مقام معظم رهبری، مهندس سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجه‌الاسلام شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد، محمدرضا اسکندری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر، هوشنگ نادریان مدیرعامل مؤسسه حسابرسی مفید راهبر، نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور، اعضای هیأت مدیره سازمان اقتصادی کوثر و تعدادی از معاونین و مشاورین بنیاد شهید و امور ایثارگران در روز سه شنبه مورخ 1400/5/5 در محل سالن اجتماعات بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار گردید.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، پس از قرائت گزارش فعالیت‌های سازمان توسط مهندس اسکندری و استماع حسابرس مستقل و بازرس قانونی توسط آقای نادریان، محمدجواد ایروانی معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری ضمن تشکر از فعالیت‌های آن سازمان اظهار داشت: گزارش حسابرس و بازرس قانونی از عملکرد سازمان اقتصادی کوثر با نظریه «مقبول» حاکی از فعالیت و اقدامات مناسب و مؤثر مجموعه مدیریتی آن سازمان به مدیریت جناب آقای مهندس اسکندری و پیاده‌سازی سامانه نظارتی مؤثر و اعمال کنترل‌های مالی اثربخش بوده که شایسته تقدیر می‌باشد.

ایشان در ادامه خاطر نشان کردند: سازمان اقتصادی کوثر در زمینه فناوری‌های برتر و عرصه‌های مختلف دانش‌بنیان، افزایش میزان بهره‌وری، اصلاح زیرساخت‌ها، استفاده از پتانسیل‌های بلااستفاده و ارتقاء ضریب امنیت غذایی پیشتاز است و با بومی‌سازی ماشین‌آلات و تکنولوژی تولید و پرورش طیور به منظور تأمین منابع پروتئینی کشور، تحریم‌های ظالمانه را خنثی نموده است.

احیای مرغ لاین آرین و ساخت الکتروموتورهای ضد انفجار و دستگاه‌های هوشمند جوجه‌کشی از کارهای بزرگ و مؤثر این سازمان در عرصه کلان کشور و در راستای ایفای مسئولیت‌های بالادستی حیاتی و بسیار حائز اهمیت است.  

دکتر ایروانی با تأکید بر خوداتکایی و خودباوری اظهار داشت: ساخت گلخانه‌های تماماً ایرانی و بومی توسط شرکت مکانیزاسیون کوثر با تکیه بر دانش بومی مهندسین ایرانی با کیفیتی در تراز شاخص‌های جهانی و جلوگیری از خروج ارز، از مسئولیت‌های ملی است.

معاون حسابرسی و نظارت دفتر مقام معظم رهبری اظهار داشت: اعطای جایزه ویژه تعالی به سازمان اقتصادی کوثر در پنجمین دوره جایزه ملی تعالی و پیشرفت به‌دلیل جدیت و اهتمام نسبت به چابک‌سازی، اصلاح ساختارها، بهبود فرآیندها، افزایش بهره‌وری، مدیریت بهینه دارایی‌ها، شفافیت مالی و انجام واگذاری شرکت‌ها بصورت شفاف و از طریق بورس اوراق بهادار، ایجاد و توسعه زنجیره ارزش، ارتقاء سطح نوآوری و فناوری در تولید و خدمات دانش‌بنیان، پیگیری و اجرای پروژه‌های بهبود در فرآیند، ایفای نقش مؤثر در تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بوده است.

دکتر ایروانی در ادامه بیان داشتند: سازمان اقتصادی کوثر با تکیه بر توان و ظرفیت‌های موجود خود و فعالیت بر مبنای سیاست‌های راهبردی و ابلاغی بالادستی در مسیر شفافیت و بویژه جلب مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی اقشار مختلف مردم توانسته است در جهت رفع نیازهای اساسی کشور نیز گام‌های بلندی بردارد و نهادی اثربخش و ممتاز باشد.

دکتر ایروانی اظهار داشت: یکی از کارهای بزرگ و مؤثر این سازمان که بسیار مناسب اقدام نموده است موضوع بنیادی احیای مرغ لاین آرین است که در عرصه کلان کشور و مسئولیت های بالادستی موضوعی حیاتی بشمار می‌آید. وی با اشاره به اقدامات سازمان اقتصادی کوثر در راستای مردمی کردن اقتصاد و جلب مشارکت جمعی اظهار داشت: علاوه‌بر فعالیت‌های صورت گرفته، جلب مشارکت مردم در فعالیت‌های تولیدی در مناطق کمتر برخوردار نیز موردتوجه سازمان بوده است. 

معاون حسابرسی و نظارت دفتر مقام معظم رهبری مد ظله العالی اظهار داشتند: برگزاری مجمع نهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از هفت سال، بیانگر برقراری انضباط مالی در بنیاد شهید و اهتمام به شفافیت و سلامت مالی است که دفتر مقام معظم رهبری نیز بصورت مکتوب از انضباط مالی اخیر بنیاد تشکر نموده است. ایجاد اداره کل حسابرسی در بنیاد شهید کار ارزشمندی است. تشکر ویژه از آقایان مهندس اوحدی و باقری مزید آبادی به‌دلیل برنامه جدی اجرای انضباط و شفافیت مالی در بنیاد شهید و برقراری سیستم‌های کنترل مالی و داخلی در بنیاد است. ضمن اینکه عملکرد و اقدامات راهبردی و اجرایی آقای مهندس اوحدی در مدت کوتاه یکساله مدیریتی در بنیاد شهید منحصر به فرد است.

همچنین مدیر کل حسابرسی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز تحلیل مالی عملکرد سال 1399 براساس صورت‌های مالی اصلی و تلفیقی را ارائه نمود. ایشان اظهار داشت: رعایت اصول حسابداری و انضباط مالی در سازمان مذکور و همچنین اظهار نظر مقبول حسابرس و بازرس قانونی نشان‌دهنده شفافیت و سلامت مالی است. در مجموع شاخص‌های مالی در سال 1399 بیانگر افزایش میزان و تنوع تولید، مدیریت بهینه هزینه، توسعه زنجیره‌های ارزش و توسعه و بهره‌وری منابع انسانی می‌باشد.

در پایان جلسه و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی صورت‌های مالی، عملکرد سازمان اقتصادی کوثر مورد تصویب اعضاء مجمع عمومی قرار گرفت. 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.