حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
کاهش ۱۴۰ هزار تنی واردات گوشت قرمز به کشور
15 بهمن 1399 - 18:50
شناسه : 6359
4

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: کاهش واردات گوشت قرمز از خروج یک میلیارد دلار ارز از کشور جلوگیری می‌کند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی رضایی، در آیین افتتاح و بهره‌برداری از مجتمع کشتارگاهی صنعتی قم بیان داشت: در حالی که پارسال حدود ۱۷۰ هزار […]

ارسال توسط :
پ
پ

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: کاهش واردات گوشت قرمز از خروج یک میلیارد دلار ارز از کشور جلوگیری می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی رضایی، در آیین افتتاح و بهره‌برداری از مجتمع کشتارگاهی صنعتی قم بیان داشت: در حالی که پارسال حدود ۱۷۰ هزار تن گوشت قرمز وارد کشور می‌شد، امسال این میزان با ۱۴۰ هزار تن کاهش به ۳۰ هزار تن رسیده ‌است.

وی با بیان این‌که کاهش واردات گوشت قرمز از خروج یک میلیارد دلار ارز از کشور جلوگیری می‌کند، افزود: با دست پرکفایت تولیدکنندگان و زحماتی که کشیدند، ضریب خوداتکایی در این بخش بسیار بالا رفته است.

رضایی اضافه کرد: قیمت گوشت قرمز تولید داخل از قیمت گوشتی که در برزیل به‌عنوان بزرگترین صادرکننده گوشت قرمز جهان عرضه می‌شود ارزان‌تر است و این برای کشور یک افتخار است.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی همچنین با اشاره به این که کشور در موضوع کَره چندین سال واردکننده بوده است، تصریح کرد: در شرایطی که سالانه ۵۰ هزار تن کَره وارد می کردیم امسال این عدد کمتر از پنج هزار تن است و نه تنها نیازی به واردات این محصول نیست حتی توان صادراتی نیز داریم.

وی افزود: در گذشته نزدیک به ۲۵۰ میلیون دلار از درآمدهای ارزی کشور برای خرید کَره به کشورهای اروپایی انتقال پیدا می‌کرد.

رضایی، صادرات ۸۰۰ هزار تن محصول های لبنی کشور را نیز موردتوجه قرار داد و گفت: ما از تحریم عبور کردیم و در حوزه دامپروری مانعی بر سر راه توسعه وجود ندارد.

معاون امور دام کشور همچنین با بیان این‌که مرغ اجداد که سرمنشا ژنتیکی تولیدهای طیور کشور است از خارج وارد می‌شد، افزود: امسال ۵۰ درصد از منابع ژنتیکی داخل کشور با نژاد ایرانی آرین تأمین می‌شود و سال ۱۴۰۰ نیز به ۱۰۰ درصد خواهد رسید و یکی از وابستگی‌های سنگین به خارج پایان پیدا می‌کند.

گفتنی است‎‎؛ در چهارمین روز از دهه فجر مجتمع کشتارگاهی صنعتی و مکانیزه دام قم با عنوان طیب گوشت پارسا نوین طی آیینی با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.