حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4517 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
کاهش ۲۰درصدی ذخایر آب سد‌ها
06 اردیبهشت 1400 - 20:13
شناسه : 7217
6
معاون امور آب وزیر نیرو از کاهش ۲۰درصدی ذخایر آب سد‌های کشور در مقایسه با سال ۹۹ خبر داد و گفت: امسال با توجه به کاهش ۵۰درصدی بارش‌ها تأمین آب برای انجام سه دوره کشت بهاره، پاییزه و تابستانه امکان‌پذیر نیست.
ارسال توسط : منبع : تسنیم
پ
پ

به گزارش داغ(دیده‌بان امنیت غذایی)، قاسم تقی‌زاده خامسی با بیان اینکه در 2 سال گذشته با بارش‌های مناسب کشور، تأمین آب برای سه دوره کشت در بخش کشاورزی انجام شده است افزود: امسال با توجه به کاهش 50درصدی بارش‌ها در مقایسه با سال گذشته و 40درصدی نسبت به متوسط 50 سال، تأمین آب برای انجام سه دوره کشت بهاره، پاییزه و تابستانه امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه اولویت وزارت نیرو تأمین آب شرب است گفت: برای تأمین آب شرب 7 میلیارد مترمکعب آب نیاز است که 50 درصد از این حجم از آب‌های سطحی و 50 درصد نیز از منابع آب زیرزمینی تأمین می‌شود که در برخی نقاط کشور به‌دلیل کاهش بارندگی شاهد خشک شدن چاه‌ها و چشمه‌ها هستیم به همین دلیل امسال وزارت نیرو برای آب‌رسانی به 6 هزار روستا با تانکر، تجهیز شده است.

تقی‌زاده خامسی با بیان اینکه سازمان‌های جهاد کشاورزی در استان‌ها برای نیاز آبی بخش کشاورزی باید برنامه‌ریزی کنند ادامه داد: ما پیش‌بینی از میزان بارندگی‌های کشور در سال‌های آینده نداریم؛ ممکن است مانند سال‌های 90 تا 97 سال‌های خشک و ممتدی پیشِ‌رو باشد به همین دلیل اختصاص آب باید با برنامه‌ریزی انجام شود.

معاون امور آب وزیر نیرو گفت: هم‌اکنون ذخایر آبی سد‌های شمیل و نیان در بندرعباس و هرمزگان و سد زاینده‌رود در اصفهان شرایط نامناسبی دارند و در استان سیستان و بلوچستان نیز با کاهش 97.2 درصد بارش‌ها مواجه هستیم که امیدواریم با سیلاب‌های قابل توجه تأمین آب انجام شود.

وی با یادآوری اینکه “ایران کشور خشک و نیمه‌خشکی است و ما باید آمادگی سازگاری با کم‌آبی را داشته باشیم” اضافه کرد: هم‌اکنون 50 درصد از جمعیت ایران در مناطقی زندگی می‌کنند که فقط 20 درصد از منابع آبی کشور در آن مناطق وجود دارد به همین دلیل ما مجبور به انتقال آب و تأمین آن از طریق تانکر‌های آب هستیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.