حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
کنسرو ماهی گران می‌شود؟
02 تیر 1400 - 14:46
شناسه : 7878
9
مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران گفت: گمانه زنی‌هایی در خصوص افزایش قیمت کنسرو ماهی شده است اما به نظر نمی‌رسد قیمت این کالا از قیمت فعلی آن یعنی حدود ۲۹ هزار تومان بیشتر شود.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش داغ(دیده‌بان امنیت غذایی)، عیسی گلشاهی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت کنسروماهی افزایش می‌یابد یا خیر، گفت؟ گمانه زنی‌هایی در خصوص افزایش قیمت کنسرو ماهی شده است ولی آن چیزی که در فروشگاه‌ها شاهد آن هستیم فروش کنسرو ماهی ارزان‌تر از قیمت‌های درج شده بر روی قوطی است.

وی ادامه داد: قیمت درج  شده بر روی قوطی کنسرو ماهی ۱۸۰ گرمی با روغن گیاهی ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان است که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کمتر از ۲۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران اضافه کرد: اگر قرار باشد قیمت کنسرو ماهی افزایش یابد به نظر می‌رسد در درجه اول فاصله تخفیف‌ها با قیمت درج شده بر روی قوطی‌ها کم شود و اگر این افزایش قیمت کافی نباشد قیمت‌های جت پرینت شده بر روی قوطی افزایش می‌یابد. که البته به نظر نمی‌رسد قیمت این کالا از  حدود ۲۹ هزار تومان بیشتر شود.

به گفته وی اگر نرخ ارز کاهش یابد هزینه‌های واردات کم می‌شود و قیمت‌ها افزایشی نخواهد شد.

گلشاهی در پاسخ به اینکه هر قوطی کنسرو ماهی با قیمت ۲۹ هزار تومان هم در شرایط فعلی برای مصرف‌کنندگان گران است و همین امر منجر به حذف آن از سبد غذایی برخی از خانواده شده است و آیا قرار نیست قیمت‌ها کاهش یابد، گفت: این موضوع فقط در مورد کنسرو ماهی نیست و بسیاری از اقلام با افزایش قیمت همراه شده‌اند. از طرفی اینکه باید کنسرو ماهی به دلیل ارزش غذایی فراوان با قیمت‌های مناسبت‌تر به دست مردم برسد درست است اما به دلیل افزایش هزینه‌های مرتبط با تأمین ملزومات اولیه تولید، امکان این نیست که با قیمت‌های کمتر در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرد.

وی در پایان افزود: تولیدکننده‌ها تمایل دارند قیمت محصولاتشان به گونه‌ای باشد که تعداد بیشتری از آن‌ها به فروش برود. بنابراین تولیدکنندگان طرفدار افزایش قیمت نیستند. اما شرایط اقتصادی چاره‌ای جز افزایش قیمت نمی‌گذارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.