حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4539 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
گذری بر تاریخ، پگاه 66 ساله شد
13 آبان 1399 - 14:05
شناسه : 4928
7

  تو این پست میخواییم در گذر تاریخ سفر داشته باشیم ؛اونم به ۶۶ سال قبل! میدونستید محصولاتی که با برند پگاه میشناسید جه قدمتی داره؟ این نشان تجاری با انتخاب ۷ دهه‌ای شما، قدمت و شهرت پیدا کرد و به خاطر این که فلسفه تاسیسش سلامتی مردم ایران بود، تونست مانا و تاریخ ساز […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

تو این پست میخواییم در گذر تاریخ سفر داشته باشیم ؛اونم به ۶۶ سال قبل!
میدونستید محصولاتی که با برند پگاه میشناسید جه قدمتی داره؟ این نشان تجاری با انتخاب ۷ دهه‌ای شما، قدمت و شهرت پیدا کرد و به خاطر این که فلسفه تاسیسش سلامتی مردم ایران بود، تونست مانا و تاریخ ساز بشه.
۶۶ سال پیش در چنین روزی (۱۲ آبان ۱۳۳۳) این شرکت ثبت رسمی شد و با سرمایه‌گذاری ۱۱ میلیون تومانی دولت ایران و مشارکت سازمان حمایت مادران و و کودکان جهان(یونیسف) نخستین کارخانه بهداشتی و صنعتی تولید لبنیات در ایران شد.

اون زمان ۴ میلیون تومان هزینه دستگاه‌های اولیه به صورت کمک، از سوی یونیسف به این کارخانه اهدا شد تا شرکتی برای مردم ایران ایجاد بشه که لبنیات سالم تولید کنه و سرانه مصرف بالاتر بره.

از سحرگاه ۱۸ آبان ماه سال ۱۳۳۶ هم کارخانه شیرپاستوریزه تهران با ظرفیت دریافت روزانه ۶۰ هزار تن شیر دامداران آغاز به کار کرد تا افتتاح آزمایشی این شرکت مهم ایرانی، با آبان ماه گره بخوره . طبق تفاهم با یونیسف، صنایع شیر ایران از ابتدای کارش ۱۵ درصد تولیدش رو برای کودکان و شاگردان بی بضاعت استانهای مختلف کشور اختصاص داد تا به صورت رایگان حدود ۳۰ هزار شیشه شیر بین اونها توزیع بشه. در روز ۱۸ آبان که اولین تولیدات شرکت از دستگاه ها خارج شد، به دلیل نبودن مشتری و خریدار، شیر بهداشتی و محصولات به ادارات دولتی و ارتش رفت تا مردم شیر بهداشتی با بسته بندی مدرن رو تجربه کنن.
تو این پست برخی از سوابق تاریخی روزنامه های اون سالها رو از آرشیو روزنامه اطلاعات براتون تجمیع کردیم که بخونید و بدونید پگاه امروز، چه ریشه ای در تاریخ این سرزمین داره ….

۶۶ ساله با شما خاطره ساختیم و تا ۱۸ آبان میخواییم باهم خاطره بازی کنیم …اگر شما هم خاطره ای با پگاه دارید برامون تصاویر و متن‌هاتون رو بفرستید…

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.