حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
۵۰ درصد از جوجه‌ریزی‌ها با استفاده از مرغ لاین در داخل کشور انجام می‌شود
20 بهمن 1399 - 14:02
شناسه : 6423
5

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد از جوجه‌ریزی‌ها با استفاده از مرغ لاین در داخل کشور صورت می‌گیرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر کاظم خاوازی، در ویژه برنامه شکوه ایران که به مناسبت ایام‌الله دهه فجر هر شب از رادیو اقتصاد […]

ارسال توسط :
پ
پ

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد از جوجه‌ریزی‌ها با استفاده از مرغ لاین در داخل کشور صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر کاظم خاوازی، در ویژه برنامه شکوه ایران که به مناسبت ایام‌الله دهه فجر هر شب از رادیو اقتصاد پخش می‌شود، افزود: مرغ لاین برای کشور خیلی اهمیت دارد.

وی اظهارداشت: تمامی دستگاه‌های مرتبط از جمله سازمان اتکا، سازمان اقتصادی کوثر، نیروهای مسلح و دیگران کمک کردند تا وزارت جهاد کشاورزی بتواند مرغ لاین را دوباره در کشور احیا کند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه مرغ لاین ایرانی هیچ کمی از مرغ خارجی ندارد، گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد از جوجه‌ریزی‌ها با استفاده از مرغ لاین در داخل کشور صورت می‌گیرد.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی در راستای طرح ملی احیای مرغ لاین آرین تمام تلاش خود را برای تأمین بسته‌های حمایتی، تشویقی و ترویجی از این صنعت به کار بسته است.

دکتر خاوازی با اشاره به اهمیت احیای مرغ لاین در کشور تصریح کرد: با توجه به وجود مجتمع مرغ لاین آرین در کشور و توانمندی‌های ژنتیکی بالقوه و مناسب و نیز دستور ویژه مقام معظم رهبری درخصوص احیای مرغ لاین آرین و توجه تمام مسئولان عالی رتبه کشور در بودجه ۱۴۰۰ نیز تسهیلات حمایتی و تشویقی خوبی برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است.

دکتر خاوازی گفت: در زمینه الگوی کشت، بررسی مسائل فنی پایان یافته و به دولت ارائه شده است که در کمسیون اقتصادی در حال بررسی است اما به الزامات قانونی قوی نیاز داریم و لازم است در هیأت وزیران تصویب شود.

وی ادامه داد: سرجمع ۵۲۱ هزار هکتار در دولت یازدهم و دوازدهم زیرساخت آبی برای کشاورزان کشور فراهم شده که یک کار بسیار بزرگی است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: به‌طورکلی تا پیش از دولت تدبیر و امید هشت هزار هکتار گلخانه در کشور وجود داشت که امروز این میزان به ۲۱ هزار هکتار گلخانه رسیده و تا پایان دولت دوازدهم سطح گلخانه‌های کشور به ۲۵ هزار هکتار خواهد رسید.

وی افزود: پیش از دولت تدبیر و امید میزان تولید شیرخام در کشور ۸,۳ میلیون تن بود که امروز به ۱۱.۳ میلیون تن رسیده است.

دکتر خاوازی پیش‌بینی کرد که این میزان تا پایان دولت دوازدهم به ۱۲ میلیون تن برسد.

وی یادآورشد: ایران امروز به همت کشاورزان و حمایت‌های وزارت جهاد کشاورزی در تولید گندم به خودکفایی رسیده به‌نحوی‌که هم اکنون ۱۰,۵ تا ۱۱ میلیون تن گندم موردنیاز کشور در داخل تولید و تأمین می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.