حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
۶۸ هزار تن پیاز کشاورزان هرمزگان و جنوب کرمان خریداری شد
19 اردیبهشت 1400 - 12:31
شناسه : 7378
9
مدیرکل دفتر بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: ۶۸ هزار تن پیاز کشاورزان هرمزگان و جنوب کرمان خریداری شد.
ارسال توسط : منبع : فارس
پ
پ

به گزارش داغ(دیده‌بان امنیت غذایی)، رامین گیلانشاهی از خرید تضمینی ۶۸ هزار تن پیاز برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: در سال‌های گذشته خرید توافقی محصولات توسط تعاون روستایی انجام می‌شده که در سال جاری به دلیل مصوبه مجلس شورای اسلامی و ابلاغ هیأت وزیران امکان خرید توافقی و حمایتی در سازمان تعاون روستایی وجود ندارد و خرید صرفاً به صورت تضمینی انجام می‌شود.

وی درباره خرید تضمینی پیاز در کشور، افزود: سازمان مرکزی تعاون روستایی حجم قابل توجه‌ای از مازاد این محصول که قابلیت صادرات به دلیل محدودیت کرونا را نداشته؛ محصول طرح استمرار و دارای ماندگاری پایین بوده را خریداری و از چرخه عرضه حذف کرده است.

به گفته گیلانشاهی از استان هرمزگان و جنوب کرمان جمعاً به میزان ۶۸ هزار و ۶۰۰ تن پیاز از کشاورزان با اعتباری بالغ بر ۴۰۸ میلیارد ریال خریداری شده است.

وی قیمت خریداری شده برای هر کیلو پیاز را ۵,۹۶۰ ریال عنوان کرد و ادامه داد: در صورتی که کشاورزان اطلاعات خود را در سامانه مورد نظر تکمیل کرده باشند به صورت مستقیم و آنی پول به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

به گفته گیلانشاهی، زمان خرید تضمینی این محصول از ۶ اسفند سال گذشته تا ۱۵ اردیبهشت سال جاری بوده و هدف از خرید تضمینی این محصول که خارج از الگوی کشت نیز تولید شده است، حفظ منافع کشاورزان در فروش این محصولات بوده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.