حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
آغاز ترخیص و توزیع یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن نهاده دامی از بنادر جنوبی کشور
18 شهریور 1399 - 11:25
شناسه : 3843
7

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: ترخیص یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن نهاده‌های دامی در بندر امام خمینی(ره)، بندرعباس و چابهار به‌طور همزمان کلید خورده و بارگیری به سمت استان‌ها در حال انجام است. به گزارش پایگاه اطلاع‌‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایرنا، مهندس محمدرضا طلایی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید […]

ارسال توسط :
پ
پ

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: ترخیص یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن نهاده‌های دامی در بندر امام خمینی(ره)، بندرعباس و چابهار به‌طور همزمان کلید خورده و بارگیری به سمت استان‌ها در حال انجام است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایرنا، مهندس محمدرضا طلایی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از تخلیه نهاده‌های دامی در بندر امام خمینی (ره) در کنفرانس مجازی با رسانه‌ها افزود: در ماه‌های گذشته عملاً به‌دلیل تأخیر در تخصیص ارز روند ترخیص نهاده‌های دامی با مشکل روبرو شده بود.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۶۰۰ هزارتن نهاده های دامی از محل واردات تأمین شده است، اظهارداشت: طی دو ماه گذشته ۴۵۰ میلیون یورو به شرکت پشتیبانی امور دام اختصاص یافته که موجب شد علاوه‌بر حفظ ذخایر نهاده‌های دامی، خرید خوبی از کشورهای هند و برزیل انجام شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور تصریح کرد:  یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن نهاده دامی به ارزش ۴۵۰ میلیون یورو در قالب ۳۰ کشتی از کشورهای هند و برزیل خریداری شده است و اکنون از بنادر جنوبی به‌طور همزمان در حال ترخیص است.

وی با بیان اینکه با ترخیص نهاده‌های دامی نیاز تولیدکنندگان داخلی تأمین می‌شود، افزود: اکنون روزانه بین ۶ تا هفت هزارتن نهاده دامی به استان‌ها بارگیری و ارسال می‌شود اما تلاش داریم در هفته‌های آتی این رقم را روزانه به ۱۲ هزارتن برسانیم.

مهندس طلایی با تأکید براینکه نهاده ها در سامانه بازارگاه عرضه می‌شود، تصریح کرد: نهاده‌های دامی تأمین شده با نرخ مصوب در سامانه بازارگاه در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد و تولیدکنندگان نگرانی در این خصوص نداشته باشند.

تأمین کنجاله سویا در شهریور و مهرماه

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور نیاز کشور به کنجاله سویا را  ۷۰۰ هزار تن دانست و گفت: ترخیص محموله‌های کنجاله سویا به صورت روزانه انجام می‌شود.

به گفته وی، ۴۰۰ هزار تن نیاز بخش تولید به کنجاله سویا است که تا پایان  شهریورماه تأمین می‌شود و حتی برای مهرماه نیز مشکلی در تأمین این کالا نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ذرت و جو موردنیاز کشور تأمین است، افزود: اکنون ۷۵۰ هزارتن ذرت و ۱۵۰ هزارتن جو در حال ترخیص از کشتی‌ها و ارسال به استان‌های محل مصرف است.

مهندس طلایی اظهار داشت: به‌طور قطع، ترخیص این میزان نهاده دامی در سامانه بازارگاه می‌تواند در کاهش قیمت نهاده‌های دامی در بازار تأثیر داشته باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.