حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4548 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
اجرای طرح الگوی کشت توسط وزارت جهادکشاورزی از مهرماه سالجاری
27 فروردین 1401 - 11:26
شناسه : 11223
10
دکتر محمد قربانی، معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت: همه دستورالعمل‌ها، سیاست‌های حمایتی و تشویقی در حوزه‌های مختلف کشاورزی برای اجرای الگوی کشت از سال زراعی جدید آماده شده است.
ارسال توسط : منبع : فارس
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)،‌ طرح الگوی کشت بیش از 10 سال روی میز دولتی‌ها جا خوش کرده است اما اکنون تکلیف وزارت جهاد کشاورزی دولت سیزدهم پیاده‌سازی این طرح است، طرحی که شلختگی در کشت سالانه را رفع می‌کند و تأثیر مثبتی در اقتصاد و همچنین امنیت غذایی کشور دارد.

وزارت جهاد کشاورزی بر اساس بند ب تبصره 8 قانون بودجه 1401‌ و در اجرای قانون پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، موظف شده است حداکثر تا 6 ماه نسبت به ابلاغ الگوی کشت اقدام کند.

طرح الگوی کشت بیش از 10 سال‌ روی میز دولتی‌ها جا خوش کرده است و هر دولتی آمده و رفته، اما این طرح همچنان معطل مانده است، اکنون تکلیف دولت سیزدهم است که این طرح را اجرا کند.

حال دکتر محمد قربانی، معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی از وعده اجرای الگوی کشت برای 6 ماه دیگر خبر داده و گفته است: همه دستورالعمل‌ها، سیاست‌های حمایتی و تشویقی در حوزه‌های مختلف کشاورزی برای اجرای الگوی کشت از سال زراعی جدید آماده شده است.

وی همچنین تأکید کرد: استعدادها، مزیت‌ها کشاورزی و همینطور محدودیت‌های منابع آب و خاک مناطق کشور در قالب نرم افزارهایی طراحی و برای اجرا در اختیار مراکز کشاورزی استان‌ها قرار گرفته است.

وی گفت: همخوان نبودن سیاست‌های قیمتی حاکم بر بازار محصولات کشاورزی با سیاست‌های الگوی کشت،​ نداشتن پیوست حمایتی و تشویقی و بی اعتمادی کشاورزان به وزارت جهادکشاورزی از دلایل ناکامی اجرای الگوی کشت در کشور است.
مهندس علیرضا مهاجر، معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی هم که در حقیقت مسئول مستقیم اجرای این طرح باید باشد، با اشاره به اینکه وزارت جهادکشاورزی غیر از سامانه توزیع کود هیچ ابزاری برای نظارت بر اجرای مناسب از سوی کشاورز ندارد، گفت: ما برنامه الگوی کشت داریم اما آنچه که در عمل نوع و میزان کشت هر محصول را راهبری می‌کند فقط قیمت محصولات در بازار است.
وی افزود: اجرای کامل الگوی کشت در کشور نیاز مند یک اراده حاکمیتی و همکاری همه قوای نظارتی، حمایتی و اجرایی کشور است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.