حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4549 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
افزایش ۳۰ درصدی قیمت ماءالشعیر در یکسال
06 آبان 1399 - 17:23
شناسه : 4830
8

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان ماءالشعیر و مالت اظهار داشت: تقاضا بین ۳۰ تا ۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش پیدا کرده است. از سال گذشته دو مرحله نیز افزایش قیمت داشتیم که در مجموع حدود ۳۰ درصد می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایلنا، حمیدرضا کمال علوی، […]

ارسال توسط :
پ
پ

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان ماءالشعیر و مالت اظهار داشت: تقاضا بین ۳۰ تا ۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش پیدا کرده است. از سال گذشته دو مرحله نیز افزایش قیمت داشتیم که در مجموع حدود ۳۰ درصد می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایلنا، حمیدرضا کمال علوی، دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان ماءالشعیر و مالت در مورد وضعیت بازار اظهار داشت: مصرف ماءالشعیر به خاطر قیمت و وضعیت اقتصادی کم شده و تقریباً از سبد مصرف خانوار در حال حذف است. مردم نهایتاً بتوانند مواد مصرفی اولیه خود را تأمین کنند و دیگر برای اینگونه  اقلام هزینه نمی‌کنند.

وی درباره میزان کاهش تقاضا برای ماءالشعیر تصریح کرد: بین 30 تا 35 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل تقاضا کاهش پیدا کرده است. از سال گذشته دو مرحله افزایش قیمت داشتیم که در هر مرحله حدود 10 الی 15 درصد افزایش یافته که در مجموع حدود 30 درصد است.

کمال علوی در پایان با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان این حوزه گفت: مشکل اصلی تولیدکنندگان تأمین مواد اولیه است، چراکه نقدینگی آنها پایین آمده و خیلی از مواد اولیه ما هم وابسته به صادرات است. به‌همین دلیل افزایش بی‌رویه نرخ ارز به شدت تولیدکنندگان را اذیت کرده و تولیدکنندگان در تأمین مواد اولیه به مشکل برخورده‌اند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.