حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4549 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
الزامات حمایت واقعی از تولید
08 فروردین 1401 - 21:43
شناسه : 10972
6

در طول چهارده سال گذشته توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی و همچنین طی چندین سال متوالی اخیر همواره رهبری تأکید و توجه خاص به تولید دارند که این امر حاکی از آن است که رمز موفقیت اقتصاد مشخص شده است و دولت‌ها فقط وظیفه داشتند به این مقوله مهم ‌ملی به صورت ویژه عمل می‌کردند […]

ارسال توسط : نویسنده : محسن نقاشی منبع : داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)
پ
پ

در طول چهارده سال گذشته توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی و همچنین طی چندین سال متوالی اخیر همواره رهبری تأکید و توجه خاص به تولید دارند که این امر حاکی از آن است که رمز موفقیت اقتصاد مشخص شده است و دولت‌ها فقط وظیفه داشتند به این مقوله مهم ‌ملی به صورت ویژه عمل می‌کردند که متأسفانه همانطور که ایشان فرمودند دولت‌ها صرفاً حمایت از تولید را در ذکر شعار در سربرگ‌ها داشته‌اند‌، لذا امسال از دولت انقلابی انتظار داریم ‌که شعار سال را به صورت منشور و بدون هیچ وقفه‌ای در جهت ساختار‌سازی تولید‌، دانش‌بنیان و اشتغال حرکت نمایند و بی‌شک این امر بدون نقش تشکل‌های مردم نهاد تولیدی غیر ممکن است.

از این‌رو پیشنهاد می‌شود ‌کارگروه‌هایی ‌متشکل از بخش خصوصی (و دولت فقط نقش حمایتی و نظارتی‌) تشکیل شود، چرا که این کارگروه می‌تواند هم مسأله اشتغال و هم‌تولید را در مسیر توسعه قراردهد.

باید در نظر داشت رفع مشکلات اقتصادی و تولیدشانس و ایده پردازی نیست چراکه ‌تولید دیگر فرصت آزمون خطا را ندارد‌.

با توجه به افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگری لازم است دولت هم با بخش خصوصی شریک شود وبا مشوق‌هایی که باعث پایداری تولید می‌شود نظیر کاهش مالیات‌ها و حذف مالیات ارزش افزوده از صنایع غذایی‌، اعطای یارانه جهت حق بیمه‌های اجتماعی و استقرار سیستم اصولی جهت صدور مجوزها و حذف سودهای مرکب‌، کاهش بهره‌های بانکی تولید‌کنندگان و تنفس‌های ویژه به واحدهای دارای معوق، بخشش‌های جرایم دارایی و بیمه اجتماعی بدون هیچ پیش شرط‌‌، مشوق جهت واحد‌های تعطیل و نیمه فعال، اعطای تسهیلات با سود ارزان و تنفس به واحدهای تولیدی و عدم افزایش بهای سوخت و انرژی به مدت یکسال، همکاری و فعالیت وزارت امورخارجه در راستای توسعه صادرات‌، فعال شدن ستاد تسهیل در استان‌ها به‌صورت ویژه و تشکیل ستاد‌های ۲۴ ساعته در استانداری‌ها جهت امور ضروری واحدهای تولیدی صنایع غذایی و جلوگیری از صدور بخشنامه‌های خلق‌الساعه ‌با اجرای قانون بهبود محیط کسب ‌کار از جمله الزامات تحقق حمایت واقعی از تولید به شمار می‌رود.

با سودهای آنچنانی که بانک‌ها امروز می‌دهد و ماهیت بنگاه‌داری که دارند طبیعی است کمتر فردی رغبت به تحمل ریسک تولید دارد‌.

بهره‌های بانکی و مالیات‌های چشم بسته برخی ممیزهای مالیاتی و جرایم دارایی، بانک‌ها و سازمان تأمین اجتماعی امروز آسیب‌های جدی به اقتصاد وارد کرده است واز مهمترین موانع پیش‌روی تولید به شمار می‌رود.

امیدواریم با برگزاری جلساتی با معاونت‌های ریاست جمهوری بتوانیم اقدامات مؤثری را در راستای تحقق شعار سال انجام دهیم.

دولت باید تمام قدرت را به همراه تشکل‌های تولیدی بکار ببرد که واحدهای تعطیل و نیمه فعال از تمام ظرفیت استفاده کنند به فکر تسهیلات برای احداث واحد جدید نباشد و‌ ظرفیت‌های موجود استفاده شود مگر طرح‌های ملی و بسیار وسیع صنایع غذایی.

دبیر فدراسیون صنایع غذایی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.