حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 9 شوال 1445 Wednesday, 17 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
بازارگاه دست منفعت طلبان را کوتاه کرد
14 بهمن 1399 - 12:04
شناسه : 6328
6

دبیر کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران با بیان اینکه در تخصیص نهاده‌های دامی دولتی به انجمن‌ها تخلف شده‌است گفت: سامانه بازارگاه یک سامانه برخط است ولی بعضاً به صورت دستی سهمیه بندی انجام می‌شود که در واقع مشکل اصلی بازارگاه همان است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از خبرگزاری تسنیم، مهدی […]

ارسال توسط :
پ
پ

دبیر کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران با بیان اینکه در تخصیص نهاده‌های دامی دولتی به انجمن‌ها تخلف شده‌است گفت: سامانه بازارگاه یک سامانه برخط است ولی بعضاً به صورت دستی سهمیه بندی انجام می‌شود که در واقع مشکل اصلی بازارگاه همان است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از خبرگزاری تسنیم، مهدی مسعودی اظهار کرد: سامانه بازارگاه مشکلاتی برای دریافت نهاده کارخانجات تولید کننده خوراک دام ایجاد کرده‌است اما به هر حال وجود چنین سامانه‌ای در کشور لازم است.

وی افزود: سامانه بازرگاه تنها مشکلات فنی دارد که باید برطرف شود اما فی نفسه برای کشور مورد نیاز است اما مورد هجمه کسانی قرار گرفته که اکنون دیگر نمی‌توانند منفعت خود را از آن داشته باشند.

قائم مقام اتحادیه کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان کشور ادامه داد: سامانه بازرگاه یک سامانه برخط است ولی بعضاً به صورت دستی سهمیه بندی انجام می‌شود که در واقع مشکل اصلی بازارگاه همان است.

مسعودی گفت: وزارت جهاد کشاورزی در تخصیص نهاده‌های دامی به انجمن‌ها تخلف کرده است زیرا بر اساس قانون انجمن‌ها نباید فعالیت اقتصادی داشته‌باشند.

وی اظهار داشت: کسانی که به این سامانه انتقاد می‌کنند از ارز 4200 تومانی واردات نهاده‌های دامی نفع زیادی برده‌اند و اکنون به  اختصاص ارز حمایتی به واردات این محصول تولیدکنندگان حمله می‌کنند.

مسعودی گفت: در حالی که پیش فروش نهاده‌ها عرف بازار است و تولید کنندگان به این مدل عادت کرده‌اند اما سامانه بازرگاه این امکان را ندارد و مشکلاتی را برای تولید کنندگان ایجاد کرده‌است.

وی با اشاره به اینکه  اپراتوری سامانه بازارگاه دست بانک کشاورزی است اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی می‌گوید که برنامه‌های لازم را برای سامانه تعریف کرده اما بانک کشاورزی نمی‌تواند آن را اجرا کند.

مسعودی اضافه کرد: سهمیه نهاده دامی برای تولید خوراک دام در کارخانجات میان وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی پاسکاری می‌شود و به مرغداران و مشکلات آنها برای تأمین به موقع و کافی خوراک دام توجهی نمی‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.