حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4549 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
بهره‌برداری از بزرگترین مرکز پرورش آبزیان در استان بوشهر
05 تیر 1401 - 17:10
شناسه : 12667
5
بزرگترين مركز پرورش آبزيان براي توليد ميگو پرورشي در شهرك شيلات رود شور بندر ريگ شهرستان گناوه با حضور استاندار بوشهر در مساحت ۱۵۰ هكتار وارد مدار بهره‌‌برداري شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومي سازمان شيلات ايران
پ
پ
به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، پرورش میگو و ماهی در سواحل استان بوشهر یکی از برنامه‌های شیلات است که در این راستا طرح‌های پرورش ماهی و میگو در دستور کار شیلات قرار گرفته است.
امسال بیش از شش هزار هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر به پرورش میگو با هدف‌گذاری تولید بیش از 32 هزار تن میگو اختصاص یافته است که ذخیره‌سازی بچه میگو تا اواسط تیرماه در استخر پرورشی ادامه دارد.
بزرگترین مرکز پرورش آبزیان در شهرستان گناوه بهره‌برداری شد
استاندار بوشهر با اشاره به اینکه توسعه طرح‌های پرورش میگو یکی از اولویت‌های استان است اظهار داشت: شهرک شیلات رود شور شهرستان گناوه یکی از طرح‌های مهم توسعه آبزیپروری به مساحت بیش از 3 هزار هکتار است که بهره‌برداری از آن گام بزرگی در پیشرفت و رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در پی دارد.
احمد محمدی‌زاده مساحت شهرک شیلات رود شور گناوه را مساحت بیش از 3 هزار هکتار دانست و بیان کرد: در مرحله نخست از 150 هکتار اراضی این شهرک برای پرورش میگو به روش نوین بهره‌برداری شد.
وی باتأکید بر توسعه زیرساخت‌های شهرک شیلات رود شور گناوه تصریح کرد: امید می‌رود با توسعه زیرساخت‌ها و تأمین اعتبار از تمام مزارع پرورش میگو شهرک شیلات رود شور بندر ریگ گناوه بهره‌برداری شود.
استاندار بوشهر توجه به اقتصاد دریا پایه را یکی از اولویت‌های استان در امر سرمایه‌گذاری دانست و خاطر نشان کرد: اقتصاد دریا محور به ویژه در زمینه پرورش آبزیان از اساسی‌ترین اولویت‌های سرمایه‌گذاری در استان است که تحقق این مهم نقش تاثیرگذاری در اشتغال و معیشت مردم منطقه دارد.
شهرک شیلات رود شور 3 هزار و 520 هکتار وسعت دارد
به گفته مدیرکل شیلات استان بوشهر، شهرک شیلات رود شور نقش مهمی در تولید میگو پرورشی دارد که با مشارکت بخش خصوصی اجرا شده است.
علی بازدار با اشاره به اینکه شهرک شیلات رود شور 3 هزار و 520 هکتار وسعت دارد خاطر نشان کرد: اکنون 150 هکتار این شهرک وارد مدار تولید شده که با تکمیل و راه‌اندازی آن، تولید میگو پرورشی تا 60 هزار تن در سال افزایش می‌یابد.
وی هدف‌گذاری برای تولید میگو پرورشی در سال جاری را بیش از 32 هزار تن دانست و تصریح کرد: تاکنون در 4 هزار و 100 استخر بیش از 1.8 میلیارد قطعه بچه میگو ذخیره‌سازی شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.