حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4549 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
بهره‌گیری از روش‌های نوین آبیاری در مناطق مستعد
13 خرداد 1401 - 16:49
شناسه : 12115
8
دکتر فریبرز عباسی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، بر ضرورت بهره‌گیری از روش‌های نوین آبیاری در مناطق مستعد تأکید کرد.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ
به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، وی در بازدید از سایت‌های باغبانی شهرستان ایوان، از تأمین اعتبار برای توسعه باغات در مناطق میان و روان شهرستان ایوان خبر داد و گفت: وزارت جهاد برای افزایش میزان تولید و اشتغال با بهر‌ه‌گیری از روش‌های نوین آبیاری در مناطق مستعد، کمبود منابع و اعتبارات ندارد.
وی افزود: این وزارت در اولین فرصت دستورات لازم جهت اجرا و تکمیل طرح احداث باغات این مناطق را صادر خواهد کرد.
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: طرح سامانه گرمسیری در استان ایلام با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.
دکتر عباسی اظهار داشت: از ۲۲۷ هزار اراضی که در طرح سامانه گرمسیری حدود ۱۲۷ هزار هکتار تاکنون به بهره‌برداری رسیده و مابقی نیز در حال تکمیل است.
وی افزود: از سهم استان ایلام ۱۷ هزار هکتار دیگر باقی مانده که بالغ بر ۸۰ درصد در بخش شبکه‌های فرعی و داخل مزرعه پیشرفت دارد.
فلاحی نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این بازدید از عدم تخصیص اعتبارات از محل سفر ریاست جمهور به بخش کشاورزی ایوان گله کرد و گفت: با توجه به اینکه در این حوزه کارهای خوبی صورت گرفته باید جهت توسعه هرچه بیشتر این مناطق اعتبار کافی تخصیص داده می‌شد تا مشوقی باشد برای باغداران و ادامه تولید در این منطقه که به یک قطب جدید باغداری تبدیل شده است.
گفتنی است؛ معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، نماینده مردم استان ایلام در مجلس، فرماندار ایوان و جمعی از مسئولان با هدف توسعه باغات در اراضی شیب‌دار و مستعد، از سایت‌های باغبانی شهرستان ایوان بازدید کردند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.