حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4519 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
توسعه تجارت محصولات کشاورزی با استفاده از ظرفیت‌های گروه دی ۸
26 آذر 1399 - 21:00
شناسه : 5557
9

معاون توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: گروه دی ۸ می‌تواند به توسعه تجارت کشاورزی در بین کشورهای عضو کمک کند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایانا، امید گیلانپور معاون توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه ششمین […]

ارسال توسط :
پ
پ

معاون توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: گروه دی ۸ می‌تواند به توسعه تجارت کشاورزی در بین کشورهای عضو کمک کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایانا، امید گیلانپور معاون توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه ششمین نشست وزرای کشاورزی و کارشناسان سازمان دی ۸،  در جمع خبرنگاران در رابطه با این نشست اظهار کرد: نشست اعضای گروه دی ۸ به میزبانی پاکستان به صورت آنلاین برگزار شد و ما در این اجلاس از موضوع تشکیل مرکز توسعه کسب و کارهای کشاورزی به صورت زنجیره‌های کشاورزی حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به این که گروه دی ۸ می‌تواند به توسعه کشاورزی در بین کشورهای عضو کمک کند، خاطرنشان کرد: حضور این کشورها در این همایش، زمینه سرمایه‌گذاری و تجارت بیشتر بین کشورهای منطقه را فراهم می‌کند، بنابراین برگزاری این اجلاس از اهمیت زیادی برخوردار است.

گیلانپور عنوان کرد: در منطقه، قابلیت‌های تجاری به مراتب بیشتری به‌ویژه در حوزه تجارت محصولات کشاورزی وجود دارد،  اما هنوز فاصله زیادی بین ظرفیت موجود و آنچه رخ می‌دهد، هست.

وی افزود: با توجه به همکاری که اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی انجام داد، کارگروهی را راه‌اندازی خواهیم کرد تا به کشاورزی قراردادی در قالب زنجیره‌های کسب و کارهای کشاورزی کمک کنیم.

ترخیص بذور علوفه با ارز ترجیحی

معاون توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با بذر باقیمانده در گمرکات عنوان کرد: نرخ ارز نهاده‌های پایه‌ای بخش کشاورزی از ابتدای سال ۹۹ تغییر کرده است که این اتفاق، تغییر زیادی در تأمین نهاده‌های کشاورزی ایجاد کرده و تبعات و آثاری را به‌ویژه در سال اول اجرای این سیاست خواهد داشت.

وی افزود: درباره بخشی از این نهاده‌ها واردات با ارز نیمایی، توجیه اقتصادی ندارد به‌ویژه در زمینه بذوری که برای کشت دیم استفاده می‌شوند، مشکلاتی از نظر اقتصادی ایجاد می‌شود.

گیلانپور تأکید کرد: برخی از واردکنندگان و تولیدکنندگان نقدینگی لازم را برای تأمین نهاده‌‌ها در اختیار نخواهند داشت و تأمین ارز نیمایی در شرایط جدید رخدادی بود که واردکنندگان و تجار نهاده‌های کشاورزی باید خود را با آن تطبیق می‌دادند، بنابراین ما در ماه‌های ابتدایی سال دچار چالش‌هایی برای تأمین نهاده‌های پایه کشاورزی شدیم.

وی با اشاره به این که برخی از نهاده‌ها مانند بذر علوفه دیم، نمی‌تواند با استفاده از ارز نیمایی تأمین شود، تصریح کرد: ما بخشی از ارز ترجیحی را که در اختیار داریم، برای تأمین این بذور استفاده می‌کنیم تا تولید دچار مشکل نشود.

معاون توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم در اولین فرصت ممکن، قبل از این که قوه نامیه بذور مانده در گمرکات از دست برود، برای ترخیص این کالاها راه‌حلی پیدا کنیم.

وی در رابطه با نهاده‌های رسوبی مانده در گمرکات افزود: این نهاده‌های دامی چندین ماه است که در گمرکات رسوب کرده‌اند و طی چند روز اخیر واردکنندگان فشار آوردند که همه کالاهایشان را ترخیص کنند، درحالی‌که مقدار ارزی که در اختیار ما قرار دارد، محدود است.

گیلانپور ادامه داد: روز شنبه آینده به صورت کاملاً شفاف و با مکانیسم روشن، فهرست کسانی را که می‌توانند از این ارز برای ترخیص نهاده دامی استفاده کنند را به بانک مرکزی ارسال می‌کنیم.

وی در رابطه با سامانه بازارگاه عنوان کرد: در آذرماه بخش زیادی از نهاده‌های تولیدکنندگان را از طریق سامانه بازارگاه تأمین کردیم و در حال توزیع است، البته ممکن است تعدادی از تولیدکنندگان هم دچار مشکلاتی شده باشند که این مسئله در معاونت امور دام بررسی و رفع می‌شود؛ چرا که در حال حاضر این معاونت مسئولیت سامانه بازارگاه را برعهده دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.